Skip to main content

Kepada yang..


Kepada yang masih SINGLE...

Cinta ibarat kupu-kupu.

Makin kau kejar, makin ia menghindar.

Tapi, bila kaubiarkan ia terbang, ia akan

menghampirimu di saat kau tak menduga.

Cinta mampu membahagiakanmu

tapi sering pula ia menyakiti,

Tapi cinta itu hanya istimewa

apabila kau berikan cinta

kepada seseorang yang layak menerima.

Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN.. .

Cinta bukannya mencari seseorang yang

"SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang

yang mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...

Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!"

bila kau tidak benar-benar peduli.

Jangan bicarakan soal perasaan

bila itu tidak benar-benar ada.

Jangan kau sentuh hidup seseorang

bila kau hanya berniat main-main dengannya.

Jangan menatap ke dalam mata seseorang

bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan.

Hal paling kejam yg dilakukan ialah

membuat seseorang jatuh cinta,

sedangkan kau tdk berniat langsung

"UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.

Kepada yang PATAH HATI...

Sakit... luka hancur.. patah hati...

bertahan selama kau menginginkannya

dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya.

Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu,

tetapi adalah apa yang boleh diambil dan di hayati

sebagai pengajaran dan hikmahnya.

Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...

Bagaimana kalau jatuh cinta?

Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus.

Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil.

Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna

tidak boleh meminta apa2.

Bersedialah untuk terluka dan menderita,

tetapi jangan simpan semua rasa sakit

jika itu yang benar2 dialami.

Kepada yang ingin MENGUASAI...

Hatimu patah melihat orang yang kau cintai

berbahagia dgn org lain,

tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui

bahawa orang yang kau cintai ternyata

tidak bahagia dengan mu.

Kepada yang takut MENGAKUI...

Cinta menyakitkan bila anda

putuskan hubungan dengan seseorang.

Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang

memutuskan hubungan dengan mu.

Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila

Orang yang kau cintai langsung tidak

mengetahui perasaanmu terhadapnya.



Kepada yang masih bertahan

MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...

Hal menyedihkan dalam hidup ialah

bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta.

Kemudian akhirnya menyedari bahawa

dia bukanlah jodohmu dan kau telah

mensia-siakan masa bertahun-tahun

untuk seseorang yang tidak layak.

Kalau sekarang dia sudah tidak layak,

10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak.

Biarkan dia pergi dan lupakan..



♥ mama Muhammad Dani Emir ♥
1 comment

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…