tips utk baby tidak berjaga di waktu tgh malam


thanks to cikin...

saba la jer la...ni parenting tips ya..next time klo preggy lg...if waktu dh mlm..usap perut..ckp dh mlm..time tdo..esk bgn pagi...usap perut once again...time to wake up..! so..bende ni dh diajar lg dlm perut...once dia dh kuar...insyallah tk der msalah...have to belai2 perut utk memberitahu keadaan masa dan ketika...wah! pandai jer aku...anak pon tk der...

tp, ni mmg menjd....sbb aku ajar adik ipar aku..so far takat ni tk der mslah..

ni tips yg dia kasik kat aku...tapi dia kasik bila aku dah bersalin..uwaaa...


thanks to Fiza juga..

ana- ada nurse kt spital tu cakap, klu malam anak terjaga jgn layan dia berborak..biarkan je dia...nnt lama2 dia tdo sendiri...huhu..klu tak nnt smpi besar laa cm tu..anak fiza mula2 dulu cm tu laa..tp bila dia terjaga malam fiza bg susu lepas tu biarkan dia..tp kita tdo2 ayam laa..hehe...

lg satu time siang klu dia tdo kan, kacau laa dia..suruh bangun minum susu ke main ngan dia ke..supaya malam takde lah dia berjaga..wekeke


dani dah pandai berjaga malam la..aduhaiii...ponat mak eh berjaga tgh2 malam...kalau berjaga dia dok diam takpe aku tak kesah..tapi..dia berjaga sambil merengek2 n kaki tangan semua habis berkayuh...tu tanda nak susu la tu...semalam pecah rekod ok..kul 2 pagi stat menyusu, pastu kejap2 benti..sampai la kul 5 pagi...bila la aku nk lena tu...akhirnya kul 5 pagi baru tdurku aman damai...tapi ko tau jelah...org tgh pantang manela elok bangun tgi hari kan...tapi pagi tadi mmg aku tak tahan sangat mata ni..kul 11 baru hegeh2 nk bangun dari tilam..eh..kul 10 dah sedar, tapi aku dok ngulit2 lagi atas tilam nun...bangun2 kena 10 dass dari mak aku..haiiyaa...


so, pada mommy yg tgh pregy ni, silalah amalkan petua di atas ek..berguna utk korang tu...utk aku pun berguna jugak tapi utk nextttt la...tettt..hehe...

ok..enjoy....

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

3 comments:

mAr@ZiEy said...

I will..hehehe..pyh ooo kalau baby selalu bgn mlm..then esok pagi yer mummy yer kene pg keje..

Nur Aliaa said...

hikk3..
kiut lar dani tu akak..
yaya nak cubit2 bleh x??
he3..

Anonymous said...

tq tq...sempat lg nih nak ajr dia..hehe

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...