dani cukur rambut n naik buai

semalam hari ahad genap 11 hari umur dani...
hari jumaat mase hari terakhir aku ngurut tu, bidan wan nuk tu ade cakap ari ahad nanti dia datang lagi utk cukur rambut dani...



tak mo duk diam si dani bila bidan wan nuk tu cukur rambut dia...bila tak cukur elok pulak diam..sakit ke sayang?



yeyeaaa..saya sudah botak..hehe..enecm tak? papanye lom tgk lagi ni gambo anak dia botak...lain beno aku tgk rupa dani ni bila botak..hehe..

rambut dani..banyak kan....sayangnye...bidan wan nuk suh tanam kat pangkal pokok pisang ke pokok ape2 jela...

dah lpas cukur rambut, bidan wan nuk mandikan...

lpas dah siap semua pakai baju, upacara naik boyan oleh bidan....

buai laju laju...~~sampai pokok sena..~~=p

aku tak tau la..ni adat sebelah perak kot...kalau boleh aku taknak biasakan dani ni naik buai...mati aku kang kalau kat taska asikla nk berbuai....hisap puting yang silikon tu pun aku tak nak ajarkan...jenuh nanti...

naik buai oleh bidan ni sebagai syarat je...nanti lpas habis pantang, insyallah ayah ngan ibu nk buat kenduri dani naik buai, marhaban dan doa selamat aku habis pantang....so, yg tu meriahla sket panggil org kampung makan gulai..kater org kelantan..hehe

♥ honey ♥
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...