check up 8 1/2 bulan = 34 minggu

hari ni juga aku ade check up perut...macam biasa la...
udah dua minggu dua minggu check upnye...
last 2 minggu lagi..then seminggu seminggu pulak bila usia kandungan dah 9 bulan..

ditemani oleh suami tercinta ecece..kena ke bagitau cinte cinte tu..hikhik...pang tuk diri sendiri...hehe..dia amik leave ari ni...sebab leave dia ade lebih yg tahun lpas punye so, kena habihkan b4 bulan 3...best best..ade org drive kete aku dok sebelah je..hehe..thanks sayang..

result alhamdulillah tak mengecewakan la..walaupun berat ku naik naik dan naik lagi...hadduii..terpaksa rela hati bila tgk jarum mesin penimbang tu menunjukkan naik sebanyak 1.4kg...

Hb pun ok..still normal walaupun turun sket dr 2 weeks ago..dr 11.6gm turun ke 11.4gm...janganlah ko turun lagi wahai hemoglobin...kalau bawah dr aras normal iaitu 11gm..risiko untuk bleeding mase deliver sangatla tinggi ok...so...jaga jaga...makan hati ayam, kerang...buah jambu batu...makanan yg kaya zat besi la...

ibu sihat..=p seperti yg tertera..hikhik...
aku sudah tidak gatal2 lagi pada tangan dan kaki alhamdulillah...cuma kalau berpeluh2 tu..habisla rashes naik kat bawah breast tu...tu yg kena selalu dok ekon...hahaha..motip : papa..sila pasang ekon kat umah kite...=p
aku ade jugak tanya kat nurse tu, pasal peluh2 ni...dia kate, itu mmg normal..tambah2 di usia kandungan nk dekat2 bersalin ni..berpeluh mmg seksa sket la...kena always tukar panties, tukar bra...gtu la..( seb baik kat opis aku ekon memanjang...lege..)

aku juga diberi suntikan Tetanus aka kancing gigi...info : kalau mengandung anak sulung, akan diberi dua kali suntikan ye...utk anak2 seterusnya..sekali cukup..hehe..

haha..tanganku yg dah sembap, kate nurse..hehe..tanda2 tu..=p

dan muka tuan tanah..hehe...yg semakin bam bam...huhu..gambo latest...

♥ honey ♥

5 comments:

Amieynna Amin said...

bestnye..xlama lagi nak dpt baby..
take care ye..

pRincESs_N said...

yunk...counting days yunk..x lame jekk lg..dlu aku jmpe ko br nk kawen..tup2 da nk bsalin da...wahhh....

MamaZana Baharum said...

owhhh... dah 34 mgu.. x lama je lg tu... hihihihi... anyway, take care ye...

Unknown said...

yana, idung dah kembang tu..tanda-tanda..sapa ntah penah habaq kat aku pasal hidung kembang ni memang tanda dekat nak bersalin..aku lupa..ni aku peturun kat ang pulak :D

chik star said...

hi yunk, as pon dh kene cucuk, sakit betul...huhu..

rase sekejap jer mase kn.
dh nk dekat brsalin pon.
tc taw

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...