keteku break down

ptg tadi mmg aku bernasib malang..
huhu..
dahla kunci kete aku kak N terbawak balik..
macam mane bleh tak pasan plak..
kak N dah nk sampai umah kot, baru aku teringat..
ampunkan ana wahai Kak N...ana lupe la..
maaf sangat2...
takut husband dia marah je..

jauh aku berkejar..
ingat sempat la nak amik kunci..
maaf ye kak N...
rase bersalah gile ni..

alkisah nak baliknye pulak...
boleh tak kete lak takleh stat...
nak kate battery kong, tak kot sebab alarm stil bunyi dgn kuat...

mujurla ade penyelamat...
bosku, ciksu dan juga faizul..
dorang baru turun ke parking..
pastu bila kitorang tolak keta...
ramai lak yg dtg tolong...
thanks banyak2 la..

aku dahla senak perut..
seabb makan banyak tadi..
kena tolak keta plak..
last2 kena marah..hahaha..org pregy takyah nak tolak2..
itula kate kak Rock..pegawai yg baru kenal tadi...
thanks kak rock kerna membantu saya..

aku bawak kete dgn lajunye sambil pasang emergency lamp...
tgh bawak...tetiba boleh plak enjin mati lagi kat tgh2 trafict light
adooiiila..
kelam kabut aku idupkan enjin..
masuk gear 2 dan jalan..
alhamdulillah..berjaya dihidupkan...
tiap kali ade corner of kos la kena slow kan kete kan...
dan dan tu la matinye...
dahhla dri opis aku tu sampai umah banyak trafic light ngan corner2...
adeii la...

bukan aku tak tepon enady
tapi dah ade org tolong idupkan enjin kete..aku cakap takyahla datang..
tgu kat umah je..

sampai2 umah, enady dah standby untuk bawak g bengkel...
kena marah lak tu..
sentap aku jap..
manela aku tau kete tu full injection..
yag tak bleh nak usik2 battery..
nanti setting dia lari...
patutla aku tgk kat jam lam keta tu dah 00:00
huhuuhu...lantak...
majuk kejap je sebab...
esok aku kena tinggal sorang2
2 hari lak tu...huhu..
tu nanti aku citer k..



nilah penyelamat..
sebelum ade beberapa org lagi yg dtg membantu...
thanks ciksu, faizul, kak rock dan ade sorang lagi, aku tak tau nama...
tapi muka aku ingat la...
tima kasih banyak2...

♥ honey ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...