review : Sumpah Bunian


enady yang addict giler citer ni...
bukan aku tau..hahahahha...

dia mmg tak sabar tgu kul 8.35 malam setiap malam hari isnin sampai hari khamis...
aku layankan aje..hehe..
papa papa..
bila dia suka aku pun jadik suka la...
tgj tv same2, gelak sama2, menyampah pun sama2...
menyampah dgn pangai Elly Mazlein dlm citer ni yang tersangatlah gedik...
aku tak taula kalau ade orang yg macam ni kat dunia realiti, mesti dia tak ramai kawan kan..hahaahaha
over gile...sakit hati aku tengok...
hahahhaha..haaa kau..terus emo...
kalau korang tgk pun gerentila very menyampah la..hehehehe
sian elly mazlein..mmg mnjadi la watak dia tu sampai boleh buat orang tak suka giler babas...

oh ye citer ni, aku suke tgk sebab Nora Danish...
dia sangat cantik bila bertudung...
comel..eeiii geram...
pakai baju selekeh pun mmg cun habis...
macam padan je ngan si Adam tu..lakonan Rizal Jaafar - pelakon Jelatang yang jadik anak laki si marissa tu..

jom la korang..layan citer ni...
kalau bekerja mmg tak dapatla tgk yang pukul 4.30 petang kat tv3 tu kan...
nasib baiklah ade ulangan kat tv 9 jam 8.35 malam
setiap hari isnin hingga khamis...

sinopsis :

Episod pengenalan drama ini membawa penonton melihat kehidupan Hawa diwaktu kecil, dimana Hawa sering memerhatikan Adam yang sedang bermain dengan rakan-rakannya. Hawa tertarik dengan peribadi Adam yang baik dan mulia, berbeza dengan sikap sepupu Adam, Fikri yang mempunyai sikap yang bertentangan.

Sesiapa yang menyakiti binatang pasti dimarahi Adam. Keperibadian Adam inilah memikat hati Hawa. Kekerapan Hawa yang sering ke tempat Adam membangkitkan kemarahan ibu bapanya. Bagaimanapun, Hawa tidak lagi dapat melihat pergerakan Adam apabila Adam terpaksa mengikut keluarganya berpindah ke kota.

Hawa merindui Adam dan berasa sunyi selepas pemergiannya. Tujuh belas tahun berlalu, Adam kini sudah dewasa dan membantu syarikat bapanya, Tuan Hashim. Namun minat Adam masih kepada alam semulajadi, flora dan fauna. Adam kembali ke hutan, tempat dia bermain sewaktu kecil untuk melihat haiwan-haiwan jinak yang sering menemani zaman kanak-kanaknya. Terlihatkan kunjungan Adam, Hawa sekali lagi terpikat dengan Adam yang sudah 17 tahun dirinduinya itu…..

Bagaimanakah kesudahan percintaan dua insan yang berlainan dunia, adakah Hawa akan melepaskan cintanya, apakah mungkin keduanya dapat disatukan dalam dunia manusia…? Sama-sama kita saksikan kesudahan Sumpah Bunian di TV3 pada jam 4.30 petang dan siaran ulangan di TV9 pada jam 8.35 malam.

copy paste from : http://daisyuliya98.blogspot.com

♥ honey ♥
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...