check up 4 bulan

hari ini bersamaan 6 oktober 2009
appointment biasa kat klink desa sg. merab
usia kandungan sudah masuk 4 bulan 4 hari...
si ibu sihat..hehe..akula tu..
hb ok..normal..11.7
berat naik 300gram je..
heran gak aku...time raya tu, makan punyelah banyak kan..
yg aku dok risau mesti berat badan naik mendadak....
sekali tgk, alahai..naik 0.3 kg je...tak pasal2 dah merah ink pen kat buku tu..
tu maknanya..tak cukup berat yg dikehendaki...patutnya usia kandungan dah 4 bulan ni kena naik 0.5 kg...
ni bermakna, berat aku balik pada yg asal mase aku dtg check up first dulu..
77.8 kg...second check up..berat aku turun..77.5 kg...tadi, naik balik 77.8 kg..
nurse kate kena makan banyak yang berkhasiat...takut nanti baby tak cukup zat..
tekanan darah ok...120/60
: pagi tadi mase nak g klinik:

5 comments:

pRincESs_N said...

wahh..kejap jek da 4bn ekk yunk..

mAr@ZiEy said...

La..underweight la plak..takpe2..jnji ibu ngan baby sihat da cukup sempurna..berat badan tu maybe lambat kot nak naik..huhu..

Take care tau..jgn terlalu aktif lak..huhuhu

Unknown said...

makan banyak2 cket nana bior beso baby tu..hihi

nasya naim said...

::patut ari tu ana tapau mknan kat umah nasya..biar naik lg bdn..hahahha::

anil lutaze said...

waa..dah semakin bsr..jaga kandungn baik2

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...