Skip to main content

air kelapa muda

seperti yang aku war2kan..~ hikhik amik ayat jivebumz..
aku balik kampung pada hari sabtu tu lpas berbuka..
bertolak kul dalam kul 12.00 tgh malam..
menyinggah makan mcd kat Taman Melati tu lagi...
so, sampai kampung dalam kul 2 pagi...
nak dekat bersahur sampainye...
aku sampai2 lpas salam2 semua, laju je aku masuk bilik tdooo...zzzz..

ok..aktiviti di kampung Pahang takla sesibuk aku kat kampung perak...
kalau kat Perak, macam2 boleh buat...
kalau kat Pahang, main laptop, baring, tgk tv, tdooo...
tulah keje aku...
nak masak, mak cakap takpe,
dia tau aku takleh bau minyak2 asap2 tu la..
hikhik...kejam kan aku, tapi ape buleh buat...
tapi aku tolong jugak la...ape2 yg patut...
potong2 bawang ke..
oh ye...
kalau mak n abah tu adalah panggilan belah mertuaku
kalau ayah n ibu , tu panggilan ibu bapa kandung aku..heee..

jom layan aktiviti aku n enady kat kampung..

abah kate buah klapa banyak yang muda2 tu...
abah suh amik...buat air utk berbuka nanti...
aku...mmmgg daahhh laammmaaa aku nak airrr klapa niii...
enady yg tak kasik aku minum...takut effect baby katenye...
aku tanya abah n mak, abah kater takde ape2 lah...
jadiknye...aku bantai minum air klapa puas2...
mmg takde ape2 pun...
mabuk pun tak...
pokok klapa nye blakang umah saje...
enady tgh kait buah klape..
dia jugak yang belah...




aku tukang kaut isinya...
5 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…