lelaki sukakan wanita-wanita


"Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (syurga)." (Surah Ali-'Imran [003], ayat 14)

Perasan tak kenapa Allah SWT menggunakan ayat "wanita-wanita" dan tidak "wanita" saja? Ini adalah kerana lelaki fitrahnya sukakan wanita-wanita. Wanita-wanita adalah perhiasan bagi setiap lelaki. Setiap lelaki, tidak kira sama ada yang sudah berkahwin satu, dua, tiga atau empat sekalipun, akan tetap 'memandang' wanita lain selain isterinya. Setuju?

Sejak dua menjak ni, saya suka baca artikel2 yang lebih ke arah alam rumahtangga ni...
tu yg terjumpa artikel kat atas tu...
ni semua persediaan utk menempuh alam tu...
teruja pulak rase...
rase mcm nak cepat je berlalu semua ni..
sebab saya dah penat n malas...=p
hehe...betul...
nak kawen ni bukan senang rupanya ..
kan kan kan..
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...