Skip to main content

ke Ipoh Parade

lpas je balik dari kenduri Hawa n Rizal tu...
dalam kul 3 ptg...
ibu dah bising2 ajak jugak g Ipoh..
carik handbag dia..
sian ibu ye, dah lama nak carik handbag...
tapi takde sape nak bawakkan...
takpe takpe, meh along bawak meh..
so, ptg tu saya, en.ady, ibu n ika terus terjah ke Ipoh...
tapi, dah alang2 kuar ke Ipoh tu kan...
singgah jap Riamoda kat Simpang Pulai tu...
nak beli kain langsir yg tak cukup tu..
sampai kat sana..
berlaku insiden yg saya sendiri pun tak sangka akan jumpa dia kat ctu..
huhu..
saya jumpa ex-bf saye..sham..
lame jugak nak cam dia...
sebab dia dah ade janggut n jambang kan..
sedikit serabai n selekeh...
dulu mase bercinta ngan dia takdela teruk mcm tu...
dan dia juga dah kawen...
tahun lpas kalau tk silap bulan 10 kot...
ade jugak dia ajak, tp saya ade hal lain...
gambar nan ado la, kang dia perasan lak dok snap gambar dia..
lagipun bini dia ade..hehe..kang naya plak kang...
mase nak kuar tu baru tertembung n saya tegur la..
dan terus bagi kad kawen saya...
kad mmg dh standby dlm beg ni haa..
en.ady mase tu dok usha ajelah sebab dia tgh smoke kat tepi pintu...

dah say hye hye bye bye tu...
saya terus g kat En.ady...
saje tanya dia,

S : papa, tau tak sape tu?
E : eleh..tau...ingt papa tak tau ke...
S : sape??? mana papa cam..??
E : yg dalam gambar tu apeeee....
S : papa tak marah kan?
E : taaaakkkk...sambil buat muka berlagak dia tu..
huh! ckp tak suka dia buat muka macam tu..
action lebih ni...konon2 dia lagi hebat dr sham tu..
daaannn, walaupun sham tu dh serabai2 tu pun dia knal lagi tau...
papa.. papa...
suka muka dia mase ni...nampak sweeettt je...dah lari topik ni..
mase nak balik tu pun, saya nampak gak dgn lirikan mata ini...
ceyttt, ayat tak blh blah ana...
hahahahha...
saya nampak sham tu usha je dr jauh kitorang masuk keta..
sori sham...
zaman kita dah berlalu...
nanti2 la saya story pasal sham ni...
tak lama pun saya bercinta ngan dia..
adela dalam 2 bulan mcm tu..
eh dah dah..stop..

lpas balik dr Riamoda,
terus gerak ke Ipoh Parade...
lame gile tak jenguk kat cni..
zaman2 diploma dulu rajin ngulang2 Ipoh ni..
kira dah khatam la Ipoh ni...
sekarang pon naseb baik inggt jalan lagi..terus carik parkson...
carik tempat beg...
ibu g carik beg yg dia berkenan, saya ika en.ady hanya lepak2 kat kusi tu..
penat wooo jalan tawaf satu Ipoh Parade ni...
dah jumpa beg yg berkenan tu...
alahai harga dia...
RM 79.90....
ibu kate, tutup mate jelah...
n beliiii!!...
dah dapat beg, ingat nak main bowling...
tapi mcm tak sempat sebab 7.45 mlm tu ade bola..
Man U lwn Middlesbrought...
terusss balikkk....

3 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…