EXAM @ ANGKASAPURI

Ni cerite semalam ek korang...
baru sekarang sempat nak apdet...
bos tade..hihihi..g meeting...
semalam yg macam korang tau...
aku g exam amali kat Angkasapuri nun...
utk post Ahli Fotografi B27..
pagi tu aku bertolak dari Puchong...
naik Federal nun...
pagi2 buta aku dah terpacak kat depan Angkasapuri...
amik pas pastu tanya Pak Guard kat ctu mane bangunan IPTAR lame..
dah park keta semua...
tgk jam awal lagi..
baru kul 7.30 pagi...
exam nye start kul 8.30 pagi..
exam nye bukan yg tulis2 tu...
hanya amik gambar je...
dia bagi 4 tajuk...
pastu tangkap la gambar berdasarkan tajuk tu..
ikut kreativiti masing2...
kawasannye hanyalah kat area Angkasapuri sahaja...
mase yg diberi hanyalah 2 jam..
8.30 pagi briefing...stat amik gambar kul 9.15 pagi...

seronok jalan2 dalam Angkasapuri tu...
walaupun penat...
panjat bangunan, turun naik tangga...bukit bukit...
adohaiii...hilang 5 kg kot berat badan aku ni..hihihi...

dah tngkp gambar...tinggal satu tajuk je lagi ...
Satu malaysia...
huhu..susah sket tajuk yg ni...
yelah, kna co-operate ngan org kan...
mesti ade org melayu, cina n india...
yg menggambarkan Satu malaysia...

mase tinggal 15 minit...
nak tau aku g terjah mane...
hahahahah...
aku g terjah masuk dalam KOnti Radio2 RTM tu...
Muzik fm, KL fm, Selangor fm, Minnal fm, Asyik fm...
banyak2 lagi la...ai fm...
best gile...
first time masuk kat konti radio2 tu...
tapi aku tak bape knal la ngan DJ2 kat ctu...
heheh..kalau Hot fm haruslah knal kan...
hahahah..tak patut betul...
pelakon yg aku terserempak pon dengan Shaharuddin Thamby...
itupun tak nak senyum ngan orang.. aperla...
pnat aku senyum...tapi takpe, bukan aku minat sangat kat dia pun...

Konti radio Minnal FM...
aku sangat teruja tauuu....
ni konti radio Voice of Malaysia...
yg hanya boleh dengar kat Internet shj...
untuk org2 Malaysia kat oversea nun...
best keje ngan akak ni..akak ape ke name dia...
Azilah rasenye...
nanti aku check balik kat web dia..
pengalaman yg tak dapat aku lupa la...
masuk konti radio2 tu...
dan orang2 dia pon best...
gambar2 nye aku tak dapat la sebab semua kat dalam filem yg nak hantar kat Pemeriksa tu...
sempat amik gambar ni je...

haa....mase exam ni jugak...
aku jumpa ramai giler junior2 aku dulu...
tapi yg ngam aku ngan dorang ni je la...
ade sorang tu batch aku, tapi sumbung betul...
mmg patut pun sebab mase kitorang satu kelas dulu dr Part 1 sampai Part 6...
mmg anti sket dengan dia ngan adik dia...
bukan aku sorang aje tau...
org lain pun..
dia ngan adik dia yg tak campur ngan bebudak lain...
lantak dia lah...

seronok gile ok jumpa dorang ni...

senior...yg duduk kat depan tu je senior aku...
junior yg lain ntah mane...
pompuan tu tau...cuma ala tomboy sket...
gambar mase Trip ke ULU Kenas...
satu Department pegi...
Dari Part 1 sampai la Part 6...
mase ni aku Part 6...

tulah serba sedikit aku punye report utk exam semalam...
harapan aku semoga aku dapat job ni...
huhu...



6 comments:

pRincESs_N said...

wahh....amek2 gmba..menarikk ok..nk tgk gmbanyerr...

::ainbutterfly~ said...

anggap jela dapat..hikhik..jelessssss

Diarihatiku1976 said...

nak tanya sikit.. mcm kenal awek baju hitam belang tu.. kalau tak silap dia student uitm kan.. pernah pratikal kat pelancongan... lupa nama dia ekk...saya pun orang penerangan gak...

Ana Lyana said...

to : Diarihatiku1976

a'ah kak...dia student uitm dulu...dia junior saya mase buat diploma dulu...

Unknown said...

insyaallah dapat latu nanti nana oiiii dah usaha kan mesti berjaya punyooo

lyana said...

wehh x sangka rmi ehh yg pg intview tuu?? so far susah ke soalan2 dia?? bdway aku wish ko dpt lerr job tu.. hehehe

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...