pengalaman cabut gigi

maaf sebab ni entry basi...
saya tak kira..saya nak aplod jugak...;)
ni cerite hari isnin last week...
kan saya g klinik gigi kat putrajaya untuk cabut gigi...
yang baju oren tu, adik laki saya aka ijai...
dia la yg temankan..kebetulan dia kerja malam ari tu...

meh nak citer pengalaman cabut gigi...
huhu...semua orang tak kira kecik beso tua mude,
kalau bercerite pasal cabut gigi, mesti ngeri je rase kan...
termasuklah saya...tapi bila pikir2 daripada saya menanggung sakit gigi teramat..lebih baik saya cabut aje gigi tu kan..sape setuju? hiks :p

saya sampai around 8.45 pagi dari puchong...
kna panggil ngan doktor dalam kul 10.00 la..
lame gile kan..penat tunggu..boring ijai tunggu saya, tapi dia mmg adik yg baik..hikhikhik

ok ok sambung cite...

bila no giliran saya dah kna panggil, saya masukla bilik no.17 tu...
ketuk pintu, bagi salam..tu semua nak ilangkan debaran di hati tau..
duduk n baring...
haaa..bermula dengan saat saya dibius 2 kali...
then kuar balik sebab doktor kate tgu dia kebas dulu baru boleh cabut...
tgu tgu n tgu dalam 15 minit..no saya dipanggil balik...

mase ni mmg debar gile...doktor dah pegang playar ~ camne ntah eja dia...
yg nurse tu dah pegang kepala saya..
doktor goyang2kan gigi saya,
tetiba saya tertepis tangan doktor tu...
sakiiiit sangat uolss.....doktor jadi heran, camner boleh sakit sedangkan dah bius...
pastu dia check2, rupenya ade kawasan yang tak kna bius tu, that y la sakit...
dan saya dibius kali ketiga.....
adooyyaiii...habis kebas2 mulut sampai air liur meleleh sebab tak leh nak gerak...kebas kan sebab kna bius...
lepak jap dalam 10 minit dalam bilik tu..,
then doktor dtg lagi utk cabut gigi saya...
kali ni mmg tak raser aper2 kecuali rase sakit sikit2 bila doktor tu tekan2 sket...
tak lama tu, tetiba...
aik doktor dah cabut gigi saya...
bila plak doktor tu tarik gigi saya tu...huhu...sampai terjatuh2 gigi tu atas baju saya...
doktor tu minta maaf saya kat saya then dgn syarat saya nak gigi saya...
hahahaha..doktor tu gelak aje...dia cakap nak buat batu rantai ek...hiks :p
thanks to doktor sebab cabutkan gigi saya, lega sket..taklah menanggung sakit lagi nanti...

opsss..lpas cabut tu, doktor siap kasik mc suh rehat hari tu...
opppsss..kpala saya dah penin2 plak..adooyyaiii...
nasib baik ijai ade, dialah yg tolong drive balik puchong...
sampai umah terus carik tilam..
nak baring nak baring...
sampai tetdo..sedar2 dah kul 5 ptg...
sekian cerite cabut gigi saya...hehehe...
jagalah gigi anda sebaiknya...:p

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...