Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2016

TANDA TANDA DISERANG SAKIT JANTUNG

Gejala-gejala Serangan JantungSerangan jantung adalah dikira darurat walaupun gejalanya ringan. Tanda-tanda amaran termasuk:Rasa sakit atau tekanan di dadaRasa tidak selesa merebak ke bahagian belakang, rahang, leher, tengkuk atau lenganLoya, gangguan pencernaan, atau pedih ulu hatiRasa lemah, letih, berdebar-debar, atau sesak nafasDegupan jantung cepat atau tidak teratur
Wanita tidak selalu merasa sakit dada. Wanita lebih cenderung berbanding lelaki untuk rasa pedih ulu hati, hilang selera makan, keletihan atau penat, batuk, dan jantung berdebar. Gejala-gejala ini tidak boleh diabaikan. Semakin lama anda melambat-lambatkan rawatan, kerosakan pada jantung anda mungkin boleh menjadi kekal.


Plak terhimpun di dalam arteri mempunyai struktur yang keras di luar dan lembut dan lembk di dalam. Kadang-kadang bahagian luar yang keras retak. Apabila ini berlaku, ia membentuk gumpalan darah di sekitar plak. Jika gumpalan darah ini membeku dan memblok arteri sepenuhnya, ia menghalang bekalan darah …

Nak jadi ahli Shaklee yang bernilai RM78 secara percuma?

A photo posted by AnaLyana (@nurliyanauzir) on Mar 7, 2016 at 11:04pm PST

Nak jadi ahli Shaklee yang bernilai RM78 secara percuma?
Beli Vivix 2 botol.
Anda akan dapat keahlian itu. Dapat jimat 20%-30% dari harga retail. Dapat cash bonus back. Oh ya lupa lagi satu.
Anda dapat banyak khasiat Vivix yang sangat best iaitu :- 
♡ Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan 
♡ Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius 
♡ Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung 
♡ Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis 
♡ Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf 
♡ Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir 
♡ Membantu merawat penyakit parkinson 
♡ Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar 
♡ Meningkatkan kesihatan imum badan 
♡ Menggalakan kesihatan keseluruhan

Bagaimana mahu membeli VIVIX ini?Cara 1

Gerhana Matahari Separa Hari Ini

Alhamdulillah, hari ini satu lagi kebesaran Allah SWT diperlihatkan...Tiba-tiba hati jadi sayu. Dipanjangkan umur lagi dapat melihat fenomena yang jarang2 sekali berlaku ni... Dengar dalam MHI pagi tadi, next gerhana akan ada pada 2019, gerhana matahari separa jugak. Tapi kat area Johor Selatan akan dapat tengok Gerhana Matahari Cincin masa tu. Then next Gerhana Matahari Penuh pulak pada tahun 2042. Kalau dipanjangkan umur, dapatla merasa lagi tengok gerhana2 tu.

Sakit betul mata tengok gerhana.. Matahari terik sangat. Dulu2 pakai negatif filem tu tengok gerhana.. Sekarang? hahaha, aku mencarik gak spek mata hitam tadi, tapi semua dalam kereta.. huhu, carik2 lagi terjumpa negatif filem gambar pasport aku dulu... tak dapat tengok gak... Frustnya... Last2 amik jelah gambar matahari tu...


Tapi kan, Allah tu Maha Berkuasa... rata-rata aku tengok gambar kat timeline FB n twitter pagi ni semua ada gambar pantulan gerhana matahari tu kat bawah... kecikkk je... Dapatla jugak tengok bulan dah…

Ketika Usia Sebulan

Hehehehe,
Saja kumpul gambar dorang ni ni dari umur sebulan pastu collage kan... Eh bukan dari umur sebulan je... Dari lahir2 lagi dah ade gambar.. huhu, Dapat mak yang kaki bergambar begitulah ye anak2... :)
Apa yang sama dalam gambar kat atas tu? 
:)


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur Izzara Dania ♥ Nur Iman Dania ♥

BEBAS DARI SAKIT BATU KARANG DENGAN VITAMIN VIVIX DALAM MASA 1 BULAN

Batu karang terbentuk dalam buah pinggang. Di buah pinggang inilah berlakunya proses penapisan darah bagi menyingkirkan bahan yang tidak diperlukan badan melalui air kencing dan najis.

Daripada buah pinggang, air kencing dipindahkan ke pundi kencing melalui saluran ureter. Di sinilah air kencing disimpan sehingga ia dibuang daripada badan. Batu karang terbentuk apabila air kencing mengandungi banyak bahan, terutama kalsium, oksalat, asid urik dan sistein atau kekurangan bahan yang bertugas membantu mencegah pembentukan kristal seperti sitrat dan magnesium.


Kehadiran batu karang boleh menjadi petanda buah pinggang mula mengalami kerosakan. Pesakit perlu mendapatkan rawatan segera supaya kerosakan buah pinggang dapat diperlahankan dan disusuli dengan penjagaan pemakanan serta mula bersenam bagi mengelakkan pembentukan batu karang berulang.



SUMBER ( http://www.sihatselalu.com.my)


Saya Nor Suhaila Abdul , dikenali sebagai Kak Su.Saya berusia 40 tahun.Saya ingin berkongsi cerita tentang pengal…