Skip to main content

Menang Iphone. Eh bukan.. iTouch jer =p



Tq Honor.

Honor tu apa? Rupanya brand hp, power bank dan lain2.. Ala Honor Huawei tu... hehe... pernah dengar sebelum ni, tapi tak amik port sangat...

Sempena ngan Sambutan Hari Merdeka hari tu, dorang buat contest untuk H Gesture. Aku tak ingat gambar yang mana satu yang menang sebab aku hantar 2 - 3 gambar jugak...

Aku taktau aku menang pada mulanya. Sehinggalah, tengok kat email, ada email dari Honor tu bagi invoice Powerbank ni kat aku... Cam pelik lak.. Aku mana order apa2. Tengok kat total amount, RM0.00 So aku agak hadiahlah ni... Contest mana pun aku tak ingat sebenarnya. Banyak sangat contest Hari Merdeka yang aku masuk.

Tak putus asa aku carik senarai pemenang... Tengok kat FB, ada rupanya dorang umumkan nama pemenang. Aku je yang tak alert kan... Hahaha, Atenye aku join suka2 je.. dapat grand prize dia alhamdulillah rezeki kan. Tak menang pun tak apa, takde rezeki. Bukan susah pun, amik gambar je... Yelah kalau dah minat kan, sanggup buatla apa saja. Cer kalau tak minat?.. hehehe. jawab sendiri.

Alhamdulillah menang la consolation prize. Tu yang dapat power bank tu.. Harga pun boleh tahan. Dalam RM80 rasanya tengok kat invoice. 

Ada cerita di sebalik proses penghantaran barang ni...

Kurier tu call aku bgitau yang boleh ke letak kat depan rumah barang ni? Aku cakap letak jelah, tapi make sure letak dalam-dalam sikit n tutupla ngan kasut2 yg ada kat depan pintu tu. Umah aku ada gap sikit antara pintu dan grill. OK setel la kan... Then aku balik keje, tengok2 takde barangnya. Aku call balik mamat kurier tu bgtau... Rupanya salah alamat. Ke Blok A nun peginya. Tingkat sama, unit sama. Tapi salah blok. Enady pegi 2 kali kot rumah tu untuk amik barang. Bukan ofis hour tau. Sekali, lepas balik keje dalam kul 6 petang mcm tu la, takde orang. Then pegi semula lepas Isya'. Enady kata, ada dengar suara budak-budak n bayang orang kaki berjalan kat bawah pintu tu tapi bagi salam, tak bukak2 gak pintu. OK fine.

Masa tu aku dah tahap redha lah. Bukan rezeki aku. Barang pun free kan, xde lah rasa ralat sangat. Yang tak sangkanya, mamat kurier tu follow up aku sampai la aku dapat barang tu. Asyikla hantar sms dan call tanya barang dh dapat ke kak? aku bagtau je lah, dah pegi umah orang tu, tapi tak bukak pintu. Then, he willing to nak ganti barang tu... Oh mai. jujurnya kamu. Aku saje je cakap, kalau nak ganti, ganti lah... Aku cakap macam tu sebab nak tengokla sejauh mana dia nak amik action atas kehilangan barang tu kan.. hehe.. 

Rupanya, dia pegi balik rumah yang dia salah hantar tu, tinggalkan notis suh pulangkan balik barang ke City Link atau pun call dia semula. Luckily, orang tu call n pulangkan barang tu semula then sampai la kembali barang tu pada aku... Kalau dah namanya rezeki kan... Balik-balik kerja, barang dah ada. Terima kasih la mamat City Link. Sangat komited dengan amanah kerja yang diberikan.

Hurmm, mula-mula rasa geram kat orang yang salah rumah tu. sebab bukan xde no hp aku kat resit tu kan, call je lah bgtau barang sekian-sekian ada kat umah saya ni, bolehla dtg amik, kurier salah hantar, bla bla bla kan...

Tapi dimaafkan sebab dah selamat pun barang tu sampai kat tangan aku. Terima kasih banyak2 kat mamat City Link again.



♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥
Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…