Thursday, September 11, 2014

Moon and sun

Alkisah pagi ni, masa on the way nak pegi hantar dorang pegi taska...

Zara cakap...

"Mama mama tu sun sun sun..."

Ok. Matahari...

Ada kat sebelah kiri aku..  

Betul lah tu.. 

Dani pun tengok...

Pastu sebelah kanan aku ada bulan. 

Dani pulak cakap...

"Mama mama, moon moon...moon malam kan mama... kenape dia ada siang ni?"

gulp! kena panjang lebar nak jawab secara betul.. 

So aku pusing sket jawapan...

"Moon ni dia ada siang ngan malam... Dia tak nampak tu kadang2 sebab terlindung dek awan..."

Oooooooooooooo....

Panjang dia punya O tu.. hahaha...

Logik tak? logik tak? 

Hehe...

Malas nak bersoal jawab panjang2 sebab dia bukan tau sangat lagi kejadian bulan dan matahari... Hahaha...Nantila dah besar sikit mama cerita yer...

Lagipun mama nak fokus bawak kereta nak cepat. 

Ada paham ye anak?

:) 


No comments: