Pengalaman Pertama Handle Kursus


Ape2 hal, bagi laluan kat gambar tuan tanah dulu okeh..:)


First task di INSPEN ni... Kena handle kursus CPD short form for Continues Program Development yang bertajuk Introduction to Intellectual Property in Malaysia... 

Pendek citer, kursus ni untuk developer developer yang nak renew lesen dorang la.. dorang kena hadir kursus ni untuk cukupka credit hour...

So, mmg dah expected participants pun from pangkat tinggi2 lah kan... dr gov servant pon ada. Tapi orang valuer la.. aku baru first time kerja ngan gred valuer ni. Sebelum ni ngan Ptd. 

Preparation mmg dah awal-awal buat. Sebab risau ada kejadian tak diingini berlaku.. Haha, cuak ok nak handle kursus orang2 besar ni... Yang jenis ok takpe, yang jenis banyak cekadak ni? Sorry to say, mostly lagi tinggi pangkat lagi macam pftsxwtsbnvwdnmajb! MOSTLY! tapi aku kerja 7 tahun ngan MOF, so far ok... Bos ok, kite orang bawahan ni pon ok lah kan...

Ok berbalik kpd cerita kursus aku semalam, thanks to Ummy sebab dia la banyak tolong aku.. Dari A to Z... Thanks sangat2.. Appreciate that so much! Dari pendaftaran, setel pendaftaran, key in kad peserta plak kat sistem, dah key in, kira duit pulak. Beribu2 aku pegang pagi tu. Alhamdulillah, dah kira2, telly semuanya... Pass to kewangan, Dah setel bab duit, pegi touch kad peserta untuk session 2. Ok baru boleh rehat...

Kul 2.15 touch lagi untuk last session. Pukul 3 sepatutnya dah boleh print sijil. But, ada problem teknikal from the system. System tak boleh nak generate nama participants untuk cetakan sijil...Huhu, kelas habis pukul 4.15 ptg. Hehehe, tak payahla cerita aku ke hulu ke hilir mencari solution untuk sijil diprint on that gak... Aircond dah tak rasa. tu belum lagi kena marah dengan Manager ni. Sebab orang lain punya salah, aku yang kena hadap semua tu...

But aku senyum je... Taktau kenapa aku boleh tahan airmata dari ianya keluar... Bravo Ana! Hahaha, kalau tak sebelum ni, kena hambur sikit je sure banjir aku.. hahaha... 

Maybe.. "Pengalaman Itu Mendewasakan" :) Sape setuju? Angkat tangan..:)

Ok habis satu episod kursus. Kena uruskan claim lecturer n pos sijil2 kepada yang tak sempat bagi semalam... 

Next kursus bulan 6. Ada dua kursus. Satu Eksekutif Talk dan Kursus Penulisan Teknikal. So, berehat sebentar, pastu strunggle untuk next kursus... 

Nilah pengalaman handle kursus selama 7 tahun as a governmont servant. :)

Chill!


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...