Wednesday, September 11, 2013

Berebut mainan

Semalam pergi la pasar malam Putrajaya ni, nun kat Presint 2.. :)

Shopping barang basah sikit2 n beli makanan. Lalu gerai orang jual mainan. Macam biasa, Dani ngamuk2 nak mainan.

Adik xberapa faham lagi. Tapi kalau lalu gerai mainan, memang dia stop lah. n pilih mana2 yang berkenan. Bila cakap amik yang ni je, ok adik is redha. Dalam hati kot "baiklah mama".. Gud adik, sayang diaa..:)

Yang si abang!

Yang 3 barang RM10 langsung dia xpandang.

Dia nak yang RM17.. Papa dia terpaksa la beli. Dapat diskaun RM15 je. Kalau x beli, berguling2lah dia kat situ.

Ok, setel.

Sampai rumah,

Adik teruja dengan mainan baru dia. Mainan masak2. Abang pun sama. Dia main kereta banyak2 tu tak bersepah. Elok je dia susun.. Sekali dia nampak adik seronok je main kan, tetiba dia kata,

"Mama mama, abang baik. Ni adik punya, ni abang punya"

Aku iyekan aje lah..

Tapi papa dia bisik kat aku,,

"Baik ada makna tu ma, tgklah kejap lagi"

Betul rupanya sangkaan papa dia, Berebut mainan adik! Huwaaaa, tensionnya mama abang oiii!

Abang, tu mainan adik la.. tu mainan orang perempuanlah abang. mainan masak2 tu..

Aku bungkus balik kereta2 dia aku cakap aku nak jual balik. Hah, tau takut. beralah pun ngan adik. Pening betul mama, abang oi. Dah beli mainan sorang satu pun berebut lagi. Bila nak belajar berkongsi ni abang?

#teringat pesan kakak kat opis ni, ajar je anak2 berkongsi. berebut ke menangis ke, kongsi kan aje. lama2 nanti ok. Hurmm, memang kena kental lah hati mama ni..:)



♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

KhaiZa said...

tu la kan.. gelagat anak-anak.. sama la dgn my princess.. tak berganjak dr kedai kalu tak beli.. hu hu.. mama terpaksa pasrah..