Monday, February 4, 2013

1 family sihat dengan Omega Guard




Omega - 3 adalah nama yang diberikan kepada rantaian asid lemak yang politak-tepu yang panjang (yang mempunyai ikatan yang panjang)

Huhu, banyak istilah sains kali ni.. Aku pun terpaksa la bukak buku untuk study balik subjek ni..:) Takpe, belajar tu bila-bila masa kan..

ok sambung balik pasal Omega..

Asid lemak ni mempunyai minyak-minyak penting yang diperlukan oleh tubuh kerana tubuh kita tak dapat menghasilkannya sendiri. Malah, ianya boleh mengakibatkan kegagalan untuk berkembang melainkan asid lemak ni hadir bersekali dengan makanan yang diambil.

Kandungan minyak ikan Omega - 3 :

Terdapat 2 jenis komponen utama asid lemak
- asid eicosopentaenoic (ERA)
- asid docosahexaenoic (DHA)

ERA adalah penting di dalam mengurangkan risiko penyakit2 kardiak dan peredaran.
DHA adalah struktur komponen yang penting untuk sistem saraf manusia.

Kelebihan Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee :
  
1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair 
    sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik. 

3. Omega 3  dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari 
    ketumpatan minyak hati ikan.

4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-
    satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3
    semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

6. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal 
    berteknologi terkini

7. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask 
    omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, 
    merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


Banyaknya kelebihan Omega Guard kan.. Jom kita tengok manfaatnya dalam tubuh manusia plak..

Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 


1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan 
      otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE 
      (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout


Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti :-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Siapa yang perlukan Omega Guard ni untuk menyokong tahap kesihatan?
  
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus
Jadi, apa pilihan anda? Senang lagi menyenangkan. Telan 1 biji je sehari, anda akan dapat semua manfaat-manfaat kat atas ni melainkan anda makan makanan yang ada asid lemak tersebut contohnya ikan salmon.

________________________________

Ana Lyana
Shaklee Independent Distributor [ ID : 894161 ]
SMS/Call | 018-2244135 WhatsApp | 013-3396435
anacomey_84@yahoo.com
FB : Ana Lyana

♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments: