Wednesday, September 5, 2012

Kenapa perlu side income?

Alhamdulillah...

Aku melangkah maju setapak lagi dalam bisnes yang aku ceburi ni. Sangat tak sangka. Walaupun tak sebesar mana pun 'anak baru' aku ni, tapi berkat doa-doa orang yang aku sayang, usaha yang tak berbelah bagi, impian yang sangat-sangat aku ingin gapai, Allah permudahkan segalanya.

Siapa yang kenal betul ngan aku, aku bukannya orang yang boleh dikategorikan sebagai orang ber'ada'. Hujung bulan memang selalu tercungap-cungap bernafas. Aku tak mahu selamanya macam tu. Aku ada dua orang anak yang perlu aku besarkan penuh kasih sayang dan sedaya upaya mengerah kudrat untuk senangkan mereka.

Atas faktor itu, aku tak ingin lagi menoleh ke belakang. Aku harus buat sesuatu! Mula-mula memang aku sendiri tak yakin yang aku boleh buat bisnes ni. Bukan aku tak pernah cuba segala mak nenek perniagaan. Ntah macam mana, semuanya bagai angin lalu. Tak berkembang. Tu adalah salah satu aku rasa nervous utk aku mula balik.

Semangat seorang sahabat yang nak tengok sahabatnya berjaya telah bukakkan pintu hati aku. Kata-katanya buat aku yakin! Buat aku semangat! Pesan dia, tiap kali ko rasa down, ko pandang anak-anak!

Yes! Pesanan itu berjaya buat aku bangkit!

Terima kasih sahabat...benar-benar sahabat. Sahabat yang sebenar-benarnya. T_T

Kenapa perlu side income?

Kerana aku nak capai impian aku yang berlambak ni! Nak capai jugak impian korang? 

PM | SMS | Whatsapp aku kalau nak tahu caranya. 013-3396435


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

Ainul said...

teringat kata mama cery..kerana faiz anak dia ,dia mkn shaklee.kerana faiz dia berada sekarang..caiyokk ana..u can do it :)