Si abang yang syok nak pegi school

Kesian dia... :) Baru nak syok syok pegi school, tiba-tiba kena cuti lak 3 bulan ye.. Hehe, sori sayang..

FYI, my mom dah ada kat sini untuk menanti saat kelahiran adik baby nanti.. Saja datang awal sebab kebetulan, adik aku Ijai balik kampung on 1 Mac ari tu untuk majlis kawen kawan baik dia.. Dia nak balik KL on 4 Mac tu alang-alang aku suh import Ibu sekali datang sini.. Takde la Ibu susah payah datang sini naik bas kan..

Plan awalnya, kalau Ibu tak dapat datang awal, aku nak apply cuti je awal seminggu. Patutnya 5 Mac ari tu aku dah start cuti. Tak terhandle aku sorang-sorang g keje nak bawak Dani lagi g Taska dengan keadaan dia yang super melasak tu. Walaupun taska tu bawah opis aku je.. Huhu, tak terlarat teman nak ngejornyeee..

Pastu lagi, rasa tak patut lak cuti sebab on 1 Mac hari tu aku baru ditempatkan di Unit yang baru. Stay lagi kat opis lama tapi tukar unit je.. Belum habis lagi nak ajar staff yang ganti tempat aku tu. (Ibu Nopal&Nadhim) :) Takpelah, seminggu yang balance lagi ni, leh ajar mana2 yang sempat.. Begitu jugak aku, tak habis jugak lagi belajar ngan Nor.. (Kami reshuffle 2 orang)

Start Isnin hari tu, aku g keje sensorang.. Dani tinggal ngan Nenek n MakYang dia.. (MakYang dia cuti study week n ada exam MUET, tapi semalam dia dah balik Merbok untuk ngadap Final)..

Dani rasa pelik sebab tak macam kebiasaannya pagi-pagi aku mesti siapkan dia dulu baru aku siapkan diri, solat dan sebagainya lah.. Tapi pagi Isnin tu, aku tetap siapkan dia jugak.. dia dah biasa bangun pagi-pagi. Sebab dengar bunyi air kat bilik air..(aku tengah mandi dan dia akan turun dari katil dan ketuk pintu bilik air nak mandi jugak). Cumanya tang aku dah nak keluar pegi keje.. Dia pandang je aku... Then terus amik beg biru dia.. nak g school.. nak ikut.. Huhu, sayunya hati.. Slow slow aku cakap ngan dia, "Mama nak g work sayang, Dani tinggal ngan Nenek n makYang k".. Budak-budak kan.. faham tu faham, tapi buat2 tak faham.. Tetap menangis nak ikut...=p

Cekal kan hati, cium pipi dia, blah je terus.. hahaha... pastu Nenek ngan makYang yang pujuk..

Dah sampai opis, aku call Ibu nak tanya pasal Dani.. Ibu cakap, alah nangis kejap je..Hehe.. Drama ye Dani..

Tapi gambar-gambar kat bawah ni, gambar masa cuti hari Ahad ari tu. Pagi-pagi bersiap sebab nak g pasar.. Dia ingat nak pegi school..=p Laju je dia bubuh pampers n susu bagai tu, then bawak pegi kat pintu.. bijak.. bijak...=p





Semangatnya Dani nak g school.. Semoga nanti dah pegi school betul-betul, jangan malas-malas ye nak.. Mama papa love you!


entry autopublish

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

Ummul Azkee shahruddin said...

Hm..cmni gaknye ank umul klau dah g sek.skrg xsekolah lg,hari2 ckp nk sekolah

[leily.laily] said...

bagusnyer Dani, ghajen nk gi skool yer..
blaja ghajen2 yer.. hehehe..

pssst, minat fm tak? ada fm free nk kasi ni..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...