Wednesday, November 23, 2011

Genap 6 bulan hari ni


 Your baby is still on the skinny side with no body fat but his brain is growing rapidly and he's starting to fill the space in your uterus. By now, you probably have a definite "pregnant" shape and the linea nigra, a dark line of pigmentation, may appear down the centre of your abdomen. Your baby's taste buds are also forming and, believe it or not, his sweet tooth. Could that explain your sudden craving for dodol and kuih lapis? No one knows for sure but it's a good excuse, next time you find yourself stalking the kuih lady at the pasar malam.

Translate :

Bayi anda masih di sebelah kurus tanpa lemak badan tetapi otaknya berkembang pesat dan dia mula mengisi ruang dalam rahim anda. Pada masa kini, anda mungkin telah pasti "mengandung" bentuk dan nigra li, garis hitam pigmentasi, boleh hadir ke pusat abdomen anda. Selera bayi anda juga membentuk dan, percaya atau tidak, gigi manis. Yang menerangkan keinginan secara tiba-tiba anda untuk dodol dan kuih lapis? Tiada siapa yang tahu dengan pasti tetapi ia adalah satu alasan yang baik, masa depan anda mendapati diri anda ugutan wanita kuih di malam pasar.

>>>> hahaha.. tang nak makan kuih manis tu mmg aku sedang alami sekarang.. asyik nak rasa yang manis2 je.. Tapi tetap kena kawal. Takut diabets kang.. Haruuu kena lagi buat BSP nanti..tak mo takmo dah.. Biarlah normal je.. Sekarang kalau aku makan manis je, lepas tu aku minum air masak banyak2..Haha, teori ape ntah.. kononnya nanti bila minum air masak banyak2 tu, gula2 tadi tu nanti akan neutral la kot..=p

Kejap je masa berlalu... lagi 3 bulan to go... Barang baby ape pun belum beli lagi. Tambah sikit2 je kot sebab abang dia punya pun boleh pakai lagi..:)

Oh ye, baby dalam perut ni semakin aktif.. bila masa ntah dia tido.. kadang2 tengah malam aku terjaga sebab terasa tendangan padu dari dia..haha.. main sorang2 ye baby..

ok baby, mama papa ngan abg dani tak sabar nak tengok baby nanti.. baby mesti comel kan.. :)

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

1 comment:

wardah @ fie shah said...

Kejap je Ana dah 6 bulan. Tak sabar kan nak bau baby =)