Berita gembira itu..syukur alhamdulillah


Unexpected! Tapi aku bersyukur di atas kurniaan itu. Pelbagai tanda-tanda awal aku dapat antaranya :

- Tiba-tiba aku batuk dan selsema dan demam. *Aku jarang demam.. Aku ignore je lagi siap cakap maybe berjangkit dr Dani sebab Dani batuk teruk..

- Loya dan rasa nak muntah pagi-pagi. Tapi tak muntah. Aku cakap dalam hati, angin ni sebab tak makan malam..

- Fiqah anak Kak N, tegur secara spontan "Ada baby dalam perut". Masa tu tengah tengok gambar kat partition dan cerita pasal baru lepas tengok baby Rozi. Tiba-tiba dia cakap macam tu.. Haha, aku pun terkedu. Tapi ignore jugak sebab tak mungkin kot..

- ayah aku cakap kat Dani masa yang aku balik kampung ayah accident tu "Dani ni asyik hisap jari je, hisaplah jari kaki pulak bagi dapat adik". Haha.. aku gelak-gelak je.

- Lagi satu yang aku buat rasa syak bila aku rasa aku dah lama tak datang period. Dan aku tak ingat tarikh last aku period bila. Huhu, haruu, macam mana nak tau kan..

Aku biar je dulu. Setiap hari Khamis aku ada training badminton. So, rasa macam nak turun court malam tu. Tiba-tiba balik dari kerja boleh tersinggah kat Guardian Presint 8 beli UPT tu..=p

Enady balik keje kul 3 pagi dan aku terjaga rasa nak membuang air. Terus teringat nak buat test tu. Haha, dalam keadaan mamai, aku speechless bila tgk dua line tu keluar..:) Sebelum tu, aku sorok2 amik UPT tu laju-laju masuk toilet. Enady dah tgk lain macam dan tanya apa benda tuh? Aku senyap je..

Keluar toilet tunjuk kat Enady. Apa lagi dia, terima kasih mama, terima kasih mama. Haha, namun aku masih belum ada mood nak gembira. Ngantuk kan..Terus tido balik..Haha, teruk betul perangai.

Bila dah pagi, bangun siap2 nak g keje, terus teringat, eh betul ke tadi ek? aku cek kat toilet, benda tu masih di situ. Aku gerak Enady, tanya dia. Hahaha, aku ingat mimpi.. Jenuh aku reverse balik otak ni bila last tarikh aku period. Sebab tu penting kalau nak check berapa minggu dah kandungan. Nasib baik ada satu malam tu aku ada post kat fb yang aku sakit perut. Then pagi tu aku period. Bertarikh 24 May. Haha, kan dah lama tu aku tak period..Rupanya dah 7 minggu usia kandungan aku.. Hari ni dah minggu ke 8. Wahh, maknanya sudah 2 bulan..Tarikh due date pulak 29 February 2012. kalau betul on the spot tarikh tu, maknanya adik Dani nanti 4 tahun sekali lah baru celebrate bufday..=p

bakal menjadi abang lah Dani..

Ok..sekian dulu, mood takde ni nak menulis..Monday blues..

Noted : baru dapat tahu tadi, Hannah Johary pun pregnent. tahniah Hannah..

18 comments:

Zana Adieyza said...

congrats kak ana.. masa call akk tu, zana happy tau!! lepas tu mula nak basah cikit mata ni tp berjaya tahan.. hihihi..

jaga diri baik2 yer kak..

Yantie said...

tahniah..bestnya ramai yang kembali preggy..;) macam nak jugak..;p

AnaLyana said...

zana : alololo.. jgn sedih2 ye zana.. nah akak bagi aura.. mekasih ye zana..

yanti : terima kasih.. jom jom jom..:)

Ann said...

Ya Allah
tahniah Ana
ramai betul momma2 yg dah pregnant kali kedua
suka

btw semoga semuanya baik2 aja ya. Tk care

lylieiqmal said...

tahniah ana.....jg diri n baby n dani bebaik okey

AnaLyana said...

Ann :
Mekasih Ann. alhamdulillah..:)

AnaLyana said...

mekasih lylie.. lylie pun jaga diri baik2 k..:)

atty's said...

tahniah ana..jaga diri ye

yun said...

wah, tahniah ana....tke care..:)

aziyana said...

tahniah ye ana..jg baby kecik baik2..hehehehe

cira said...

tahniah ana... happy dgr berita ni.. tak lame lagi dani nk jadi abg long dani.. hihi.. :)

Cik Mary said...

tahniah for 2nd baby, take care!

sygDsyg said...

wahhh tahniah ana!! dani bakal jdi abg ye ... take care!! seronok dgr kawan2 nk bertambah ahli keluarga nih ... tpi klu celebrate 4 tahun sekali, budget giler eik hihihih

AnaLyana said...

kak ty : mekasih kak ty..:)
yun : tqn yun..
yana : insyallah, mekasih ye yana..
cira : a'ah, dh nak jadi abg dah dia..mekasih ye..
cikmary : tq dear!
anum : tq anum..haha insyallah.. tapi sian umur 4 tahun baru celebrate bufday..:P

JIVEBUMZ said...

tahniahh nana... wow baby 2012 tuu!

Hannah Johary said...

Congrats Ana! Sama-samalah kita harungi waktu hamil sekali lagi. :)

ida ^_^ said...

tahiah...dani nak jg abang...harap2 kali nie bb girl...i'allah...

antalya said...

29feb ana?? kalo baby lahir tarikh tu camne dia nk celebrate besday tetiap thn nanti. 4thn sekali je ada tarikh tu huhuuu

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...