Friday, June 17, 2011

Dari hati

Entry yang lahir dari hati ikhlas ku,

Sebelum tu aku minta maaf atas segala kata-kata penulisanku yang selama ini ada mengguris atau terguris hati kecil pembaca.

Malam-malam ni, lain betul suasana menulis. Lebih ikhlas aku rasa. Tulus dari hati.

Aku tak sesempurna insan lain. Ya, manusia mana ada yang sempurna. Manusia mana yang tak berbuat kesilapan. Aku sedang berperang dengan perasaan sendiri. Rasa bersalah terbit di hati.

Sebelum insiden itu, hidup aku bahagia. Bahagia dengan keluarga besar, keluarga kecil, keluarga mertua, kawan-kawan waima tengah sengkek pun, aku hepi je. Semua masalah mampu ditangani. Tetapi selepas terjadinya peristiwa itu yang mana ianya adalah kesilapan aku sendiri, aku jadi haru biru. Semua serba tak kena. Kawan-kawan macam dah takde. Lari ntah ke mana. Tak semesra macam dulu-dulu. Keluarga? Mereka tak tahu menahu. Jadi, tak usah babitkan mereka. Hatta dengan suami sendiri pun aku malu nak bercerita tentang kesalahan aku yang satu ni.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata merana sendiri..:(

1 comment:

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

nape ni Ana.. cam serius jer.. ?? risau lak jue bace entri ana nie..if u wanna share wif me.. u know how to find me . take care dear... aite.. :)