Thursday, May 19, 2011

Galak nak berjalan


...tapi bila ajak tatih lepas tangan tetiba jadi penakut. Alahaiii Dani...macam mana nak pandai jalan ni. Kawan-kawan awak yang lain semuanya dah jalan tau. Papa kata, senang sikit bila dah pandai jalan ni. Hahaha, kita tengok sapa yang kejar sapa nanti k..Hikhik..


Kat rumah selalunya dia meniti-niti je kat sofa, kat dinding, kat rak tv. Sambil meniti sambil memunggah. Bagus Dani! Pandai ko kemas ye. =p


Belum ada tanda-tanda yang dia nak berjalan. Tapi ada sekali dua dia berdiri lama. Tanpa dipegang atau berpaut pada apa-apa. Bila suruh lagi sekali, dia macam tak tau pulak. Hurmmm, lambat lagi la mama nak tgk awak berjalan ye Dani. Takpe, nanti dah tiba masa dia nak berjalan, berjalanlah dia kan. Budak-budak ni bukan boleh dipaksa-paksa. So, ignore je. Jangan bunyik2 lagi ye kata anak aku taktau berjalan lagi. Lain budak lain perkembangannya. Ada je isu yang ditimbulkan. Bila takde gigi, cakap anak aku lambat tumbuh gigi, bila tak berckap, mengata lagi. Sudah sudahlah tu.. Dah, malas aku nak mengenangkannya. Chill sudahhh..


Mengamuk-ngamuk bila walker dia berhenti. Sebab dia tak reti nak pusingkan balik walker tu. Hahaha. Sometimes aku biarkan aje dia terjerit2 tu. At last papa dia yang layan kan. Pusingkan balik walker tu. Ngehngehngeh. Ngan papa bolehla ko manja-manja ye Dani. Ngan mama ada batasnya. Hehe, garang tak? Disebabkan aku selalu tak layan dialah, sekarang ni Dani lagi manja ngan papanya. Sudahnya aku yang sentap bila Dani taknak ngan aku.. Sob sob sob..




Satu rumah habis dipusingnya. Layankan ajelah..:)



3 comments:

pja said...

hehehehe...same la mikhail..praktis je la kjenye..skrg dh pndai kalo p jenjalan nk jalan sendiri...pimpin seblah tgn...jln smpai terhuyung hayang sbb penat..wahahahaha

gud job dani...praktis byk2 tau. nnt leh main kejar2 ngn mama kat taman..hehehehhe

Seri said...

gud dani!!

nti2 lame2 jalan la dani tu yana.. kazen marissa pun 1thn 2bln baru jln.. tak sume budak same kan??

antalya said...

dani buleh geng dgn mya la. umo 14bln xleh bejalan lg.ana jgn tensen2 ye.dan jgn paksa dani.xlama lg bejalan la dia tu