Friday, April 8, 2011

IC hilang, nak renew = RM210!

*
*
Seorang kawan di office baru je pulang daripada Jab. Pendaftaran Negara, Putrajaya.

Buat IC katanya.

Dan aku masih terkejut dengan kenyataan beliau...>>

" IC hilang. Nak buat baru kena bayar RM210!"

Aaaaaaaaaaaaa..


Bilakah ianya berkuatkuasa? Rasanya tahun lepas Enady ganti IC nya yang hilang hanya perlu bayar RM10 sahaja..

Sesiapa ada penjelasan berkenaan isu ini? Ke dah lama isu ni, baru sekarang aku tau..? :)

*
*

5 comments:

NOR said...

hihihi...express gler update,kalah erl...weee...tu la,t'kjt gak dgr td...aiyooo...bankrap la mcm nie...dulu 10,pastu xtau ble naik...huarghh...bnyk tue rm210...xsanggup nk bg kt JPN...nape mhl sgt ek???

MaR said...

rasenye die dah byk kali ilang kot tu yang kene byk tu...cam mar dulu ilang kali petame rm30...kali kedue ke 3 lainlak cajnyer....

atty's said...

Memang kty ada dgr skrg kalo ic hilang mmg mahal nak buat baru tp tak sangka leh cicah sampai rm200

~ain said...

Kalau hilang banyak-banyak kali mmg kena byr RM210.. Kalau rosak je bayar RM10... Hari tu, adik ipar ain hilang IC kali ke3 kena Rm210.

CikPuanMiera said...

knapp 1st time ilang IC last year kene rm210.
sekian terima kasih. hohoho