dani budak buruk dan comot!


adehhh.. malu nak citer sebenarnya. tgk tajuk kat atas pun dah saspen kan, nape pulaklah dani dipanggil budak buruk tambah comot..

siang tadi, mase nak g amik dani kat umah BS dia, aku terdengar dari luar yang BS dia main2 ngan dia dok nyanyi lagu ~~ dani budak buruk..budak comot..budak buruk budak comot..~~~

itu ajelah yang diulang2.. dlm hati tertanya2 aku, nape mak idah panggil dani macam tu? sentap mmg dah sentap lah kan..anak kita yang sorang tu dipanggilnye budak buruk ngan budak comot.. tai aku relaxx..cool beb cool..n bagi salam terus masuk umah dia..hahaha..sngt tak sopan, sambil bagi salam sambil kaki ni melangkah masuk..hihi..

dah amik beg dani semua nak bawak balik umah, aku saja tanya kat BS dani..


aku : mak idah, dani ni nyusahkan mak idah ke? dani nakal ke?

mak idah : eh, takdelah..biasalah budak kan..nakal2 dia pun, nakal nak membesar la..nape?

aku : owhhh..takdelah, tadi dengar mak idah cakap dani buruk ngan comot...hati dah sedih dah mase ni..

mak idah : laaaa...mak idah gurau2 je ngan dia, saje main2..kamu tau, tak elok sangat kita cakap anak kita gemukla, debabla, comeyla, cantek la..nanti ade la tuh bende buruk akan jadik...

aku terdiam jap..
memang ada benarnya jugak kata2 mak idah tu.. aku ade dengar jugak.., jangan kita asyik sangat cakap anak kita cantik, lawa, eh! same maksud..=p debab la, semangatla..bukan aku ngumpat orang2 yang anaknya debab kat luar sana ye, aku suarakan pendapat aku je..:)

bila kita asyik cakap macam tu, nanti kang tiba2 demam, dan susut badannye yang tembam2, gebus2 itu. pastu ada makhluk lain yang berkenan kang.. lain pulak jadinye... orang-orang tua la yang kata kat aku..kita kene cakap yang berlawanan ngan yang betul supaya makhluk2 lain tu tak tau yang kita ada anak comel..huhu..dah terbayang hantu citer jangan pandang belakang..=p

sape ade pendapat lain tentang ini? sebut pasal hantu, aku jadik takut..aku nak tidola..babai.. jumpa esok k..

budak yg makin lasak, makin nakal, makin bijak..sayalah dani!!..=p

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...