bonus ke bantuan sekolah?

terdetik hati nak cakap sikit pasal bonus ni.

actually bukan bonus tapi bantuan sekolah kepada penjawat-penjawat awam. pada yang bujang dan anak yang masih belum bersekolah, advantage di situ right? termasuklah aku.

bersyukurlah dengan rezeki yang diberi. walaupun hanya RM500. geram dengan orang yang tak reti bersyukur ni. sudah-sudahlah tu mengutuk dan mengata kerajaan. opss, bukan back up kerajaan (hehe, aku kan keje kerajaan, sape lagi nak back up kan), tengoklah keadaan semasa. kerajaan malaysia ni memang tengah survive untuk menaikkan ekonomi negara. ade bisik-bisik cakap kerajaan malaysia dah tak cukup duit nak tampung itu ini. benar atau tak? aku pun tak tau. cuma aku boleh nilai dari sudut pandangan aku la..

kalau nak keje gaji ribu-ribu, bonus berganda-ganda dari sebulan gaji, kejela dengan sektor perbankan. tu memang banyak duit. hidup senang lenang n kaya raya. kalaulah masa tu boleh diputarkan balik, terasa macam nak amik kos banking je mase belajar dulu..tapi tak boleh kan, terima sajalah inilah takdir hidup. kalau rajin makanya anda akan berada di atas dan jangan lupa dengan orang di bawah...

lastly, syukurilah nikmat Tuhan. usaha selagi mampu..

sekian..:)

p/s : jangan ada yang blame aku pulak kang. aku cakap ikut pandangan aku je..:)


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...