Thursday, July 8, 2010

3 tahun yang bermakna

hari ni genap 8 Julai 2010 genap 3 tahun kerja gomen ni.. juga berkhidmat di Kem. Kewangan ni. 3 tahun juga aku dah benti keje kerani kilang kat Shah Alam nun.. tapi masih segar di ingatan hampir 2 tahun aku mengabdikan diri kat sana... rindu jugak ngan kawan2 lama like yan TPM, ina moulding, kak lily, kak jaja ( semoga cepat sembuh), kak sumi, kak ayu yuhana =p, kak suzy, kak dah...hahaha.. banyak kakak2 kat sana.. dan juga abang2...hikhik..kilang kete mmg la ramai abang2 kan.. haha.. i likeee... aku juga jumpa abg zaidi ku di sanaaaaa... hehe..mesti konpius sape lak abg zaidi ni kan? ensuami aku yg ensem lagi macho itula..bluweeeekkk... ok dah..over nau!

SELAMAT ULANG TAHUN BATCH 8 JULAI 2007....

rase macam baru je keje. kenal2 ngan org Seksyen wang awam ni. pastu bila dah masuk sektor gov ni, baru tau kene amik exam bagai tu.. kursus kena 7 hari setahun. kena buat SKT ( sasaran kerja tahunan) , LNPT ( Laporan Nilaian Prestasi Tahunan ), pastu kene pilih skim pencen ke KWSP... kalau pilih pencen, cukup 3 tahun boleh kuar KWSP. Waauuuu... tgh berkira2 ni nak kuar ke tak? simpan ASB lah! hehe. kalau pilih KWSP, nanti takdela pencen. dan aku pilih pencen. nanti dah pencen adela duit masyuk tiap2 bulan kan...

3 tahun ni dah buat 2 skop kerja tapi kat bawah unit yg sama. best. aku suke ngan keje aku sekarang.

dalam mase 1 tahun 7 bulan dah konfem. syarat konfem : kursus induksi umum & khusus, exam n ujian trengkas.

target juga telah tercapai. tak sangka. target 5 tahun boleh dapat capai dlm mase 3 tahun. tetiba rase bangga ngan diri sendiri. kerjaku diiktiraf. terima kasih kpd semua yang membantu.



mmm...tak terfikir lagi nak tukar deparment atau kemnterian. biarla dulu kot...

nurliyana,

semoga kamu terus sukses dalam bidang yang diceburi...

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

3 comments:

MIN~MIN said...

kak kantoi 2 huh bukak fesbuk..hehhee

mamazana said...

mmm... yana pernah keje kat shah alam rupa2nya...

mama dok kat shah alam... hehehe

:: p R i n c E s S _ N :: said...

congratz beb...kjp jekk dpt permanent kn..aku ni kontrk x to laa smpai bile..