Saturday, May 22, 2010

asyikla batuk n bersin


sian dani...aku tau dia mesti rase tak selesa...dah 2 hari dani asyikla bersin tapi takde hingus pun kat idung dia...batuk..tapi bukan batuk berkahak tu...batuk manje2 tu..hehe..batuk pun ade manje ek..:)

papa dia dahla takde ni huhu..seb baikla tak meragam ape2 bila asyik bersin ngan batuk tu...nk bawak klinik, rasa takut lak sebab doc on gov pnh cakap bayi bawah 6 bulan dilarang mengambil ubat ape2 selain dari ubat yang sirap yang mase dani cucuk ari tu..kaler merah..itu je, kalau amik ubat lain, ubat tu akan blok zat2 susu ibu yang kita dah bagi tu...

hurmmm, tadi kakak ipar aku cakap, cuba sulamkan sikit ngan air suam...mane tau tekaknye melekit2 sebab minum susu kan...tapi mase bersalin ari tu, doc n nurse ade cakap, tak elok bagi air masak pada baby bawah 6 bulan..takut kembung...

aduhaiii..dalam dilema aku ni...tapi cuba la kasik skit air suam...jgn banyak..sikit je..utk legekan tekak dia tu...harap-harap ok...

sayang danii..muah muahhh..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

1 comment:

armouris said...

info tentang batuk di SIHAT SELALU - Peranan dan Komplikasi Batuk