pengalaman di tempat kerja

salam pagi semua..
semalam ke bile ke.. on the way nk ke opis...bukak hotfm..topik pd pagi ni adalah suka ngan kerja tapi tak suka ngan rakan2 kerja...camno tu kan...

tapi aku pecaya...itu adalah pengalaman mase mula2 bekerja..macam aku jugakla...aku memperoleh 2 keadaan yg berbeza...di mana satu mase aku bermula sebagai minah kilang dan satu lagi sebagai penjawat awam..

hahaha..dua2 pengalaman tu mmg mendewasakan aku dan mnjadi kenangan sepanjang hidup..

mase aku mula2 melapor diri sebagai operator pengeluarn di sebuah kilang di Shah Alam...aku sangat suke kerjaku..aku ingatkan post sebagai operator pengeluaran tu kena duduk kat line...tapi rupanya tidak...atas kontrak saje aku diletakkan atas jawatan operator pengeluaran..hakikatnye tidak....aku harus mmbuat kerja2 admin..maknenye menolong kerani yang sedia ada mmbuat kerja2 admin..atau lbih mesra dipanggil..assistant clerk..aaa..camtu...

aku n sara bersama bos2 besar department aku..

buat kerja-kerja opis..
aku n sara

agak susah mensesuaikan diri di tempat kerja..tambah2 di kelilingi oleh gender yg berlainan..hikhik..semua lelaki la..aku ngan Sarah (Clerk) saje yg perempuan...sedia maklum, yg lelaki mmg suke tgk perempuan kan..haha.sape yg tak setuju statement itu mmg bukan lelaki..hiks=p..mmg rimas bila sentiasa diperhatikan...sampai aku rse nk berhenti...tapi nasib baik ade 2-3 orang abang(hiks) yg mmg baik hati...sentiasa kasik motivate kat aku...supaya abaikan org2 tu dan sentiasa tingkatkan usaha dlm mmperbaiki mutu kerja...dan aku berjaya!...sehingga dinobatkan pekerja cemerlang pada bulan april 2006..huhu..
saat dinobatkan pekerja cemerlang bulan april 2006 oleh CEO ketika itu...
assembly setiap bulan hanya dibuat dia kantin saje...
thats y la nmpak tempat aiskrim tu ngan roti2 kat blakang tu...
berape kerat je staff pompuan kan..

akhirnya, berkat kegigihan aku bekerja sepenuh jiwa dan raga..ceh!...aku dinaikkan pangkat dan gaji sebab Clerk lama, sara berhenti kerja...dan aku dapat assistant juge, Siti..hihi..
betapa kurusnye aku dulu..huhu..

selama setahun je aku pegang jawatan Clerk ni...lpas tu aku dapat offer government...
sayangnye nk tinggal segala2nye kat kilang ni..termasukla enady..hikhik..mase tu kami belum bertunang dan kawen...bercintan cintun je...

pengalaman di tempat kerja kedua nanti2 aku sambung k...tk larat nk taip panjang2 dah ni..

♥ honey ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...