esok pagi buat BSP

BSP tu Blood Sugar Profile..
BSP ni dibuat setelah aku disahkan paras gula dalam darahku melebihi tahap normal iaitu 8 dari 5...
BSP adalah darah harus diambil 4x sehari...
dan aku merasa lega sebab amik darah bukan yg macam aku buat OGTT yg lpas...
tapi darah diambil macam yg cucuk utk cek HB saje...

huhu..stress pun ye..
camnelah aku boleh terkena ni...
dan dan aku kasik alasan kat nurse tu, tak cukup 2 jam kot ari tu..
hahahhaha..nurse tu gelak je...mmg semua yg kena buat BSP akan cakap macam tu..
ye ke...hahahhaha..kantoiii..

banyak aku dapat info pasal BSP ni...
kalau korang nk tau lebih lanjut, korang g kat website ni susuibu.com dan joinla forum dia...
ni utk ibu2 yang mengandung jela..
aku terjumpa website ni pun sebab aku servey2 utk BF baby aku nanti..
BF - Breastfeed ...

prosedur BSP agak pening sket aku nk ingat...
yg aku tau first2 macam nk buat OGTT jugak...
kul 10 malam sebelum esoknye nk amik darah tu kita kena puasa...
kul 8 amik darah...n terus makan...
tgu 2 jam lpas tu amik darah lagi..pastu makan....kul 12 stop makan...
puasa lagi 2 jam...kul 2 amik darah..
huhu..tang sini aku dah tak tau mana arah dah...
yg aku tau last amik darah kul 8 malam...
aku terkejutla jugak..hah..kul 8 malam klinik bukak ke nurse..
nurse tu cakap..bukakkk...oooo...
mcm tu...

tgu jelah esok....
amik darah lagi..

♥ honey ♥

3 comments:

pRincESs_N said...

gud luck besok beb..t8 cre tao..

attyfir said...

harap takde apa2 ye..

anil lutaze said...

ana...huuu....wonder..dh bpe buln lg tggl....snoknyee

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...