check up 5 bulan




pagi tadi aku check up 5 bulan...
dan seperti biasa...check up kat klink Desa Putra, Sg. Merab, Kajang
kali ni check up ditemani suami tersayang...
dia cuti ari ni..kater nye nk cat rumah...

gambar2 kat entry ni khas utk cikpuanmiera kite...
sebab semalam awal2 dia dah call aku..
sebelum g check up, pls la tngkap gambo..hahahaha...
aku kawan yang baik kan na, siap aku suh paksa ady tgkapkan gambo..hikhikhik..
aku cakapla ana nk tgk..
ana tu name aku panggil dia..cikpuanmiera tu name blog dia setelah mnjadi isteri..hihi

ok ana, aku dah tunaikan permintaan ko na..

dan hasil check up ku pd bulan ini..
huhu..sungguh menyedihkan...
rase down kejap..

hb aku turun ~ 10.3 gm
maybe sebab aku minum Nescafe semlam...

berat naik mendadak..2.0 kg...
uwaa..ni sebab aku gile makan nasik lemak 3 minggu berturut2 la ni...
ok, aku dah stop makan nasik lemak dan roti canai..

mujur ade sedikit scene yang menggembirakan aku..
baby aku sihat, aku sihat dan juga...

buat pertama kalinye aku dapat dgr degupan jantung baby ku...
huhu..terharu...
dgr dup dup dup...

aku tanyala nurse tu,
"nurse, mase kat luar tadi saya dgr bunyi jantung baby..kuat..tu dah bape bulan tu?"
( ni merujuk kpd ibu2 yg lain mase aku tgu turn aku tu )

"owhh..tu baby yang dalam 7 8 bulan..."

pastu nurse cakap lagi...

" akak ( dia panggil aku akak sebab aku tgk kat tag dia, dia lahir tahun 1985..giler la, muka mached..aku ingat tua 2 tahun dr aku ke..)
akak untung tau...
sebab selalunye baby sulung ni kalau dalam 5 bulan
jarang la dapat dgr sebab dia masih bergerak pusing2 lagi..
susah nk carik degup jantung dia..."

oo ye ke..

aku senyum ajela...
at least sejuk jugak hati ni...
dpt dgr jantung dia..
maknanya baby sihat la...

dan masalah sekarang...
dalam masa 2 minggu ni, aku kena makan hati n kerang banyak2...
sebab hb aku turun kan..
patut bulan depan dtg utk check up 6 bulan...
tapi disebabkan hb aku turun banyak, maka aku kini dalam perhatian..
hehehe..
sila dtg lagi ye pada 17 hb nov ni..
nurse tu cakap..
ok..=p

♥ honey ♥

8 comments:

CikPuanMiera said...

wehhhhh.. xsuke taw... apsal 5 bln perot ko xnmpk sgt haaa? mencik mencik

CuTeMiUt78 said...

ha'ah, memang klu hb kurang.. gitu la.. kena dtg lagi.. sebab dlm pemantuan kan.. sama la cam akak dulu

yantea said...

wah bestnye pregnant.. nk jugak... x sabar nk alami pengalaman ni jugak.. doakan saye!! cup!! cup!! cup!!

anil lutaze said...

sonoknye...plus ada takot sket...hehe..x tau npe...

::ainbutterfly~ said...

haah la pwut kak nana tak nmpk besa sgt..kak lia da bulat da..

Ana Lyana said...

miera : hahahaha...kecik ek..aku rase cam besa je...

cutemiut..: ooo..gitu ye kak..hope takde ape2 la..

yantea : ok, saya doakan kamu juge..

anil : ana pon dah stat takut ni..risau kalau ade ape2 infection lain..

ain : hikhikhik..beso la..tak caya? meh dtg umah kak nana..=p

pRincESs_N said...

wehh..mst excited kan dgr jantung baby...wehh..asal perot ko x nmpk??

Unknown said...

owh bestnye tak sabar tgu nana peyot beso makan banyak2 sket yer nana! :P

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...