check up 5 bulan stengah

hahahha...
ni semua gara2 Hb ku turun last 2 weeks..
dan aku dikehendaki utk datang 2 minggu lpas last check up 5 bulan ari tu...
esok ye...
aku masuk lambat ke opis...
tak taula enady mau temankan atau tak..
rasenye macam tak kot...
aduii, dahla aku dgn selesema nye...
selesema bukan yang biasa2 tu ye kawan2...
selesema yang boleh pening kepala bila asyik disedut...srettt srettt,..gituuu...=p
yela, toilet dahla jauh sebatu...
takkan tiap kali aku rase nak hembus hingus terpaksa lak aku lari g toilet...
nak hembus kat tgh2 partition ni kang, ade plak yang dok perli2 aku kang..hehehe..

org kate, kan pregy kan tak leh makan ubat sebarangan kan..
takut effect kat baby nanti...
kalau tak nak makan ubat, minumla air jus oren...
jus oren kan vitamin C...
vitamin C boleh ilangkan selesema, tapi take time la..
takkanlah terus baikkan...
kalau mkn ubat, gerenti sehari 2 dah baik...
minum fresh orange suam ye, jgn lak g bantai ais...
tu untuk kurangkan sesak nafas kat dada ni...
mujarab atau tak, depend on kondisi diri masing2...
sekian petua dri saya..
hahaha..petua lagi...lariiikkkk...

note : setia menanti suamiku dtg ambil..huhu..ingat lehla balik awal..
last2 kena tgu jugak sampai kul 6.30 ptg ni..adeii..
takpe takpe, dia da ontheway da tu...

♥ honey ♥

4 comments:

chik star said...

oh klo hb xok ,
kene pi cek lagi yek.

kli ni mesti ok.
:)

anil lutaze said...

waa....dah 5 bln stgh...x lama lagi je ni ana....teruja x???mstilah kann

aliff sallehan said...

x lme da tu

Anonymous said...

Liyana, aku suggest kalau ko selsema teruk, cuba kalau balik nanti, cari vicks vapor steam. hidu steam dari vicks tu...dia mampu melegakan rembesan mukus hidung yg tinggi yg menyebabkan selesema.

cara murah, reneh air dan matikan api...bubuh dalam bekas, letak vick dalam air panas tu...selubung kepala dan air panas tuu...bernafas dalam2. insyaALLAH melegakan.

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...