Tuesday, September 1, 2009

ucapan di hari terakhir beliau

Tuan Haji Othman bin Omar
nama diberi...
orangnye baik dan jarang aku nampak dia marah...
kitorang yang selalu rasa, tn haji ni marah ke...
tetap senyum...
cehhhh, puji ni...bukan nak bodek tau...
dah takde pun kat opis ni...
maksud aku, dah bersara....
last day ari tu ari jumaat...

dalam pukul 4.15 ptang,
kami berkumpul di ruang legar opis seksyen wang awam 1
beliau memberikan kata-kata terakhir sebelum beliau bersara...
beliau bersara pilihan..
maksudnya, umur beliau belum pun menjangkau 58 tahun...
tapi beliau mengambil keputusan utk berhenti dan
menumpukan perhatian kps family...
masing2 dah bergenang air mata...
aku turut tak dapat menahan sebak...
bagi aku, beliau terlalu baik..
itupun ade jugak orang yang mempertikaikan kredibiliti beliau sebagai ketua seksyen
aku tak tau la orang ke hape yang cakap macam tu...
tapi bagi aku, mungkin beliau sendiri yang tidak mengenal hati budi beliau...
maka, dikatakannya begitu...
aku dan Tuan haji, tidaklah serapat PA nye, ecah...
tapi bila lalu sebelah n tgk muka aku...
beliau akan menyebit namaku...
liyana...
hehe, dah lama orang tak panggil aku liyana..
kat opis ni terlalu ramai Na Na ujung nama nye...
Nur Ana ~ aka miera
Dayana
Nurliyana
nak panggil ana, dah ade...~mmg sebelum ni orang panggil aku ana...
yana...~ pun dah ade...
jadiknye dorang pnggil la aku dgn nama liyana...
nama panggilan mase sekolah rendah dulu...
dalam tempoh setahun ini, Tn. haji akan berada lagi di rumahnya di Balakong..
selepas itu, beliau akan berhijrah ke kampung halamannye, Kemaman, Terengganu
buat keje-keje kampung katanya...
: ecah merangkap PA kpd beliau :

kami di sini mendoakan Tn. haji sentiasa sihat walafiat selalu...
jangan lupa kami di sini...
jenguk2lah kami di sini...
kami kehilangan tokoh yang berdedikasi, bertanggungjawab dan sentiasa mengambil berat tentang keadaan staff nye...
kami akan merindui Tn. haji...

note : ari ni aku tgk ecah sedih je...macam tak bersemangat nak keje...
sabar ye ecah...

1 comment :

JIVEBUMZ said...

mmg payah nak melepaskan bos yg baik dalam perkhidmatan awam nie kan..

patah tumbuh hilang kan berganti :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...