tragedi di hari raya kedua

mmm...kisah yang bakal aku citer ni layak ke panggil tragedi ek...
ape2 jelah pun...
tapi mmg jadik kenangan la...

semuanya bermula lpas balik dari rumah andak ptg raya pertama tu...
dimulakan dgn ibu...
pastu on the way nak ke rumah Makwe tu..
ayah n ijai...
pastu kak yang n ika...

balik rumah bersambung2 pulak lagi...
ayah ijai ibu kak yang ika...
ika ibu ayah ijai kak yang...
macam tu lah lebih kurang...

haaa..korang tau tak citer ape ni...
di hari Raya pertama
semua ahli keluarga ku SAKIT PERUT YANG TERAMAT...

sampai la habis tgk bola...
baru anep pulak yg sakit perut...
dah tengah malam pulak...
dalam kul 1 pagi..
baru aku pulak yg kena..
gile lah dia punye sakit...
yg tak tahannye sakit perut tu berulang2 setiap sejam...
betul beb..aku kira tau...
aku stat kene kul 1 pagi...
lpas kemas2 n clearkan semua pinggan mangkuk,
nak masuk tdo tulah baru kena...
ayah aku siap perli...
baru dapat ke..? hahahaha...
rupanya ayah pun baru lpas membuang...
nasib baikla toilet kat umah tu ade 3...
kalau satu, tak ke haru jadiknye...
bila dah selesai buang hajat...
aku sambung tdo...
elok2 sejam..kul 2 pagi..
perut ni buat hal lagi..
sakit ya amat sampai aku berguling2...
enady mmg tak dapat nk tdo la kan bila nengok mininye sakit terguling2 n tertonggeng tu..
masuk toilet sambil menahan sakit lagi, nak push bende tu kuar lagi...
aku risau gile..takut2 menjejaskan baby...
aku takut keguguran sebab mase tgk bola tu aku terjerit2 sambil terlompat2 nengok Man U score...
aku ade bace, tanda2 keguguran...
sakit perut...
nasib baik baby tak ade ape2...

kul 3 pagi pun sakit lagi...
enady nak bawak g klinik dah...
aku kater takyah sebab mane ade klink bukak pagi2 n raya2 ni...
lastnye berguling2 la aku sampai pagi...
elok je subuh..terus tak sakit perut dah...

ibu ayah ijai anep n kak yang
still lagi sakit perut..
sampai terkena cirit birit la...

pagi2 tu, terus ibu suh kak yang g kedai beli ubat Pil Chi kit teck aun tu...
semua makan ubat tu kecuali aku...
aku takut sket nak makan ubat2 ni...
takut effect ape2 pd baby...

dah la nak balik umah atuk aku kat sabak Bernam tu...
mmg tiap2 tahun, raya kedua kami sekeluarga akan berada di Sabak Bernam
utk beraya dgn atuk...
nak tau sape yang tak sakit perut langsung...??

enady la....
ntah perut apela dia tu..
tapi bagus jugak dia tak sakit perut...
bolehla drive nanti...
muka tuan tanah yang lega bila sakit perut dah mula hilang...
mula2 aku pakai baju tdo yng satu set tu kan..
last2 mase sakit perut tu aku tukar kain batik terus...
sebab dah basah asyik pakai bukak pakai bukak je...
hahaha..tu pun nak bagitau kah ana...?
mmg nak bagitau sebab tu menceritakan yg aku mmg sakit perut tahap kritikal dah mase tu..
hiks=p

sekian...

note : oh ye, lupe nak kasik tau...
punca kitorang semua sakit perut tu adalah berkemungkinan
makan rendang kerbau..
kat rumah sape? tu adelah rahsia demi menjaga hubungan sedara mara..

3 comments:

masdila said...

hehehehe...

keciannyer la kat dyer kan,,,

but da ok kan,,,

pRincESs_N said...

ohh..aku sdg menanggung saket perut skg ni..

Unknown said...

alahai keciannye... nasib baik baby tak pape!

sedap ker rendang kerbau tu?? hikhikhik

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...