mula beraya

raya tahun ni agak kureng sket meriahnye...
sebabnye...ramai sepupu2 yg dah bekeluarga tu balik umah mertua masing2...
jadiknye, kalau dulu konvoi ramai2 g umah sedara mara mesti lebih 10 bijik kete...
tapi tahun ni...4 biji kereta saje...

tahun ni juga tetamu datang lambat ke rumah aku...
dekat kul 12.00 baru sampai..
dulu, lpas semayang raya...ade yg dah terpacak depan umah aku...
selalunye family makuda la tetamu pertama yg dtg umah aku..
tapi tahun ni...disebabkan ayahuda sudah meninggal pada tahun lepas..
jadiknye, makuda n anak2 dorang haruslah pergi ke kubur arwah dulu kan...
jauhla sket kuburnya..Teluk Intan nun..
tu yg lambat sampai umah aku...

sampai umah aku dalm kul 12.00...
makan makan makan...
sembang sembang sembang...
gosip gosip gosip..
gambo lupa aku nak snap, akibat asyik sungguh berborak
sampai pulak tetamu kedua...
kawan lama ayah yg sangat lama tak jumpa..
aku tak ingat nama pakcik tu...
tapi geng2 ayah mase muda la...
datang satu family..
macam biasa...
sembang sembang sembang
makan makan makan...
pastu balik...

dah balik kawan ayah tu, turn kami pulak beraya...
dimulakan dgn depan rumah...
seberang jalan depan umah aku ni sepupu ayah aku...ayahcik
kebetulan menantunye yg kat kedah tu balik,
jadiknye, haruslah menu utamanye laksa...
mmg maveles...
tapi segan nak tambah..hehehhe..
gambar ini je sekeping kat depan umah ayahcik
aku n anak dia, ijan...
kami sebaya...:)

lpas zuhur, kami mula beraya ke rumah andak pulak kat Layang-Layang Kanan
kalau dulu, umah andakla yg paling last sekali kitorang g beraya...
tapi tahun ni, disebabkan tak ramai yg konvoi,
kitorang beraya ke rumah yg jauh dulu...
kira-kira sejam perjalanan...
: aku tenggelam terus dalam warna baju dorang ni..ni family wancik aka ainbutterfly..:

kat rumah andak pun tak seceria tahun lpas...
yg ada cuma kak liza n family, boy, pizul, mak andak n andak..
kak lina balik rumah mertua,
bob raya kedua baru balik...inspektor polis mmg keje nye gitu..
mak andak pulak tak bape sihat...
sian mak andak hidang kan jugak kuih muih n lemang rendang dalam tak sihat tu...
oh ye, andak siap pesan awal2 dah,
cuti tahun baru cina tahun depan
apply cuti awal2...anaknye si bob nak kawen...
lawan pulak ngan org temerloh...
dekat je ngan umah mertua aku...

kemeriahan raya diteruskan lagi dengan menerjah ke rumah kakak ayah, Makwe
yang berada di Pasir Salak, kg. Gajah...
jam dah tunjuk kul 5 ptg time ni...
rumah Makwe mmg dah kosong ngan tetamu ptg tu...
sedara mara deme udah balik le maknenye...
yg tinggal cuma anak2nye...
gelagat sepupu2 aku melantak yg mmg lapar tahap gaban dah...
hikhikhik..

sekian cerita raya di hari raya pertama...
sebenarnya kan, untung jugak beraya kat rumah jauh dulu ni...
boleh balik awal...
sebabnya, malam raya tu ade bola...
hahahahha...
sanggup tu balik awal semata-mata nk tgk bola punye pasal...
Man U vs Man C tu beb...
mmg bestla game malam tu...
sampai refree pun teruja tgk sebab asyik berbalas2 gol...
tu yg tak sedar gol Owenn tu sebenarnya dah terlebih masa..
hikhikhik...klako klako..
tapi i tetap bangga uuu..dengan Owenn n Man U..
menang tu...
Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...