bermaaf-maafan di pagi raya

Pagi raya…
Selepas sembahyang raya…
Maka bermulalah sesi bersalam salaman dan bermaaf maafan…
Dimulakan dengan menantu..enady…
Terharu aku tgk enady salam ngan ibu n ayah buat pertama kalinye pada pagi raya…
Aku tau, enady pun tgh bersedih tu..sebab teringat kat mak n abah…
Aku..tunggu turn tahun depan…uwaaaa….tak mo tak mo…
Kemudian aku…anak sulung…
Tahun ni bercucuran airmata aku…
Sebab…ntahla…
Sebab aku dah kawen kot….
Tanggungjawab aku pd family dah turun pada ijai…
Aku haruslah dgr kater suami kan…

Giliran ijai pulak…
Anak kedua..dan lelaki pertama…
Ijai dah dok jauh ngan family..
Dah bekerja yang bolehla menjamin masa depannye walaupun sedang menunggu tawaran yg lebih baik…
Ijai keje kat proton Shah Alam
Giliran anep..
Anak ketiga. Lelaki kedua dan lelaki bongsu…
Buat mase sekarang ni dalam family, diala yang cerdik sket…
Sedang menuntut di UIA, Gombak dalam jurusan Sains Kemanusiaan major in English Language…


Giliran kak yang pulak…
Nuremilia binti uzir
Anak kempat dan perempuan kedua…
Sedang menuntut di MRSM Lenggong, Perak dalam Tingkatan 4..
Nipun cerdik la jugak…UPSR 5A, PMR 8A, SPM tak tau la brape…
Banyak main dah sekarang ni…internet lah, pakwe lah…
Agak degil sket…hikhik…
Giliran ika pulak…
Nursyafiqah binti uzir
Anak kelima dan bongsu…
Manja ya amat…suka merajuk…
Sedang menuntut di SK Pulau Juar, Perak
Dalam Darjah 4…
Dia sorang je tinggal kat umah…
Teman ibu ngan ayah…
Yg lain semuanya merantau…
Tu pasalla dia manja terlebih..
Giliran ibu pulak..
Ibu memohon ampun dan maaf kepada ayah…
Sedih aku….terharu…

Dan tiba masa aku mohon ampun terhadap suami tercinta…
Mama minta maaf papa…
Mohon dihalalkan makan minum mama selama ini…
Hikhik..rase malu pulak depan ayah ibu…



Lasttt sekali giliran adik badik pulak….

-honeysour-

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...