kenangan bersama jivebumz

hehehe...saje je aku buat entry ni...
aku tgk jivebumz buat entry kat Auntie Juliet
aku pun teringatla kenangan aku ngan dia mase dulu...
kejadian 2 tahun lpas...
aku baru masuk gov, dia pun same...
tahun yg same bulan je lain...
bertahun2 tak jumpa, akhirnya jumpa jugak...
bermula dgn frenster...
mmg dah lama aku lost contact dgn jivebumz sejak tahun 2005
kira hubungan aku ngan dia on of la...
memula jumpa tahun bila ke...
haaa...mase tu tahun 1999, aku form 3...
jumpa di majlis kahwin sepupuku, abg gee n kak shima...
mase tu dia becinta ngan abg sepupuku lagi sorang ni...
tapi apakan daya, tiada jodoh...
walaupun dah break, tapi kami satu family termasukla family adik badik ayah aku tu...
amat sukakan jivebumz ni...
ntah ilmu apa dia pakai utk piakt hati kami semua...
hehehe..taklah gurau saje...kak ila jgn marah aa...
jivebumz ni mmg mudah disenangi dan didekati...
kira tarak sombong la...
that's why family kitorang semua suke..

lpas dia break ngan sepupu aku tu,
kitorang lost contact lagi...
sehinggalah tahun bila ek, dorang declare balik...
hahahaha..aku mmg busy body dgn hubungan dorang ni...
A to Z aku ikut perkembangan hehehe...
mase majlis kawen abg mail ke abng fairus ek kak ila, yg kita jumpa balik...
tak ingat..tpi kenduri kawen la...
jumpa balik n mase tu aku sedang belaja di UiTM Seri Iskandar, Perak..
jivebumz sedang blaja di Politeknik Ungku Omar, Ipoh
selalulah kitorang ni jumpa, sampai kan aku selalu tido umah sewa dia kat Taman Cempaka nun...

lpas grad, aku lost contact lagi...
sebab dia ngan sepupu aku tu break lagi...
sampaila...2 tahun aku keje Hicom Teck See
masuk gov bulan 7 tahun 2007,
aku bukak frenster n terjumpa ngan sorang senior mase aku sekolah menengah dulu...
lupe nak kasik tau, senior aku tu blaja same ngan jivebumz kat PUO...
dalam album tunang Jivebumz ade gambar dia...
Kak Ernie Fadzilah bt Othman

aku bukak frenster dia n terjumpa la ngan jivebumz ni balik...
sembang2 n decide nak jumpa buat pertama kalinye lpas terpisah...
jadik, restoran inilah yang jadik saksi pertemuan aku n jivebumz...
diam tak diam dah 10 tahun aku knal ngan Jivebumz..
sampai la sekarang ni...
tempat aku citer suka dan duka...
dah anggap macam kakak sendiri...
dah lama tak lepak2 kat umah dia...
huhuhu..rindunyaaaa....






gambar ni menerangkan kenapa family and sedara mara aku suka kat jivebumz ni...
rajin kan dia...
mase ni aku ingat lagi...
1 Oktober 2006 ~ sepupu aku bertunang

4 comments:

cikpuanmiera ^__^ said...

weh apsal time neh ko kurus? hihihi

Ana Lyana said...

miera :
hikhik..aku dulu kan kurus...
sekarang hati senang maa..
tapi rindu badan aku time ni...
huhu..

Unknown said...

uwaaaaa nana dah bukak rahsia negara! hikhikhik


pepon i love u syg...

muaaahhhhhh

Ana Lyana said...

jivebumz :

ala kak ila, jgnla marah nana...

tak sengaja la nak citer...

sebab excited sangat dapat kawan ngan kak ila...

besttt...

i love you tooo...

muah muahh..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...