ikanku nyawa2 ikan + jivebumz bertunang


nampak tak ikan yang tertonggeng2 tu...
huhu..orang kater kalau ikan tu mcm tu maknanye ikan tu nak mati la...
alahai..satu2 ikan aku tunjuk kan simptom tu...
kna tukar air ni..
pakai air tapis...
actually, aku baru je tukar air dia..
tapi tak pakai air tapis...berjangguittt nak nunggunye kalau pakai air tapis..
pastu dalam 2-3 hari nampak macam berklorin...
putih semacam je....
tadi aku tukar air dia...
pakai air tapis..baru clear...
ikan yang aku petakkan tu adalah ikan cacat..
hikhikhk..sesuka hati je cakap cacat ek...
ntahla aku pun tak tau ikan tu nape...
sejak azali lagi...
macam ade lagi satu nyawa kat bawah badan dia tu...
ape2 pun aku sayang dia...sebab dia pelik...
aku baru tau tu ikan jantan...
sebab tadi anak ikan aku mati, pastu dia makan...
ikan jantan je makan anak ikan..
ikan yang tertonggeng tadi aku masukkan dalam mug...
tgk tu..dah terlentang pulak...
tapi hidup lagi...nyawa2 ikan...
anak ikan aku tinggal 3 ekor je...
yg sekor tu dah mati dan dah kna makan dgn ikan jantan..
akhir sekali muka tuan tanah harus ade...
kehkehkeh...

ok..selamat berhujung minggu semua kawan2...
esok aku plan nak g umah sepupuku abg gee..
nak makan nasik lemak puchong..mengidam kot ape aku ni...
ntah, tapi tak sabar nk tgu esok...
tgu enady balik keje tengahari...
pastu nak g Ampang...
kak ila aka jivebumz bertunang...
nanti aku amik gambo bebanyak ek...

selamat bertunang akak jivebumz....
dan juga selamat hari lahir...

Post a Comment

Selamat Hari Rayaaaaaa 2017

hai uollsss... Jangan suruh ai tukar tajuk ye. Sememangnyaaaaa betulllll niii adalahhh entryyyy Rayaaaa 2017777 kahkahkahkahkah. Weyhhh,...