Skip to main content

hepi bufday kakyang

selamat hari lahir buat adikku.. kak yang...
pada 21 Julai 2009..semalam..
bape dah umur kak yang ek?
sekarang form 4..jadinye..16 tahun la kan...
beso dah adik pompuan aku ni...
tahun depan SPM...
pastu masuk U...
pastu keje plak...

namanya..Nuremilia binti uzir
berumur 16 tahun
masih bersekolah dalam tingkatan 4 di MRSM Lenggong...
anak keempat dalam family...
merupakan seorang yang degil tapi baik..hikhikhik...
hati cepat sentap neyyy...
adik yang rajin tolong aku...
tukang tumbuk cili kalau buat sambal belacan atau tempoyak atau masak gulai...
kuat gelak...huhahuhahuhahuhahuha...sakit telinga tau tak..=p
dulu suka gaduh ngan aku sampai punggah2 buku n baju...
sekarang dia pulak yang kna...ika yang punggah2 buku n baju...
suka gaduh ngan ika pastu cepat baik jdik geng...
sayangkan kakak, abang2nye n adiknye...
bila dah beso ni aku baru terasa aku sayang sangat kat kak yang..
dulu aku sangat tak suka sebab..;
- suka ngadu kat ibu n ayah ape yg aku buat...
- suka punggah2 buku n baju
- suka lawan cakap
- kalau dia nangis aku yg kna..padahal abg2nye yang kuat nyakat...
- selalu aku yg kna pukul ngan ibu ayah kalau tak beralah ngan dia...
banyakla...tapi malas aku nak citer...

tapi...
sejak dia masuk sekolah asrama...
sejak dia tak tinggal lagi kat umah...
sejak dia ade handphone...
dia dah berubah...
aku pun mula sayang dia...
kalau aku ade problm, aku citer ngan dia...
teman nangis...
dulu aku sangat jeles ngan dia..
sebab rapat ngan enady...
hahahaha..tu pun nk jeles..
tapi siyess jeles wooo...
enady ni mmg jnis yang rapat ngan adik badik...
that's y la aku selalu makan hati tau...
tapi tu dulu...
sekarang tidak lagi...sebab enady tau aku jeles...hikhikhik...

ok kak yang...
selamat maju jaya dalam pelajaran...
jgn lupa pesan ibu n ayah...
jgn lupa kita satu family...
along sayaannnggggg kak yanggg...muah muah...
blaja rajin2...
: adik2 pompuanku :

2 comments

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…