bersedih

hari ni, aku n kengkawan yang lain...
tgh bersedih....
huhu...
nak citer pun aku rase nak meleleh air mata ni...

waktu lunch tadi,
aku, kak N aka ibuafiqah n kak Mas...
melawat Rozi yang sedang sakit demam denggi
kat Hospital Putrajaya...

keadaannya...
amat merisaukan kami...
sangat risau...
muka bengkak n merah...
tangan, kaki, badan...dah naik merah2...
tempat salur masuk air dah bengkak
tukar pulak tangan sebelah kanan..
tempat amik darah pun bengkak..
dia dahla kurus..
makan ape pun tak lalu...
makan je muntah...

Ya Allah, sembuhkanlah sakit Rozi...


kami tak tahan nak tgk dia...
air mata aku tadi tumpah jugak akhirnya...
Kak N pun...

mane tak nangis...
selama ni...
Rozi lah kawan gelak...
kawan nangis...
kawan makan2...
kawan gosip2..~ hiks=p
segala kawan la...

tetiba jatuh sakit...
sepanjang ketiadaan dia kat opis...
terasa sangat sunyi...
aku takde kawan nyembang lagi...
sambil buat keje sambil cakap...~sebab aku dok berdepan dgn dia..
geng turun cafe tak cukup...
tgl aku n Yana je...

yang lagi kesian..
takde sape yg jaga dia...
aku sedih la...
nasib baik mak n ayah dia on the way dah tengahari tadi..
dari Dungun ke Putrajaya...
semoga bila mak ayah rozi datang..
mudah2an Rozi cepat sembuh...

8 comments:

nenekrock said...

ya Allah haiii nana
rozi kat hosp mana tu

aini said...

kite same2 doa utk dier...
smoge kuat & tabah hadapi sume ni..

aini said...

kite same2 doa utk dier...
smoge kuat & tabah hadapi sume ni..

Unknown said...

sama-sama kita doakan mudah-mudahan rozi cepat sembuh.. tak sanggup la akak tengok keadaan dia camtu.. kalo kena kat kita nie macam mana lak pulak..

anil lutaze said...

siannya dia..demam denggi ni bahaya giler...semoga dia cpt sembohhh

lyna said...

pnh baca dlm artikel...org yg kena denggi bg minum sup ketam...insyaallah beransur sembuh..try awk search kat tenet....

Neeza.Areef said...

sedihnye...
semoga kwn ana cpt sembuh ya...

ibuafiqahhuzaifah said...

mmg sedih tgk keadaan rozi masa tuh!
tu yg menitik air mata ibu nieh...

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...