aktiviti di kampung

: kak long n kak ngah...kna paksa ngan aku suh kutip rambutan ni..hehe..dorang kater mak ngah ni...kutipla sendirik..hahaha...:

malam Sabtu hari tu, akak enady ajak balik kampung sekali...
ikutkan hati, macam malas je nak balik sebab aku sangatlah tak boleh bangun...
melepek je atas tilam...
tapi gagahkan jugakla...jaga hati pihak mertua kan...
actually, hari sabtu tu ade undangan perkahwinan sahabat lama...
badan tak berapa nk sihat tapi tetap gagahkan diri pegi sebab sahabat lama yang hampir 13 tahun tak jumpa...
tambah2 dekat je kat Presint 16 tu kan...
gambar2 semua kat dalam pendrive..pendrive rozi pinjam...
nanti2 aku aplod gambr dia kawen ek...

ok..balik pada cerita balik kampung tadi...
akak n abg lan cakap dalam kul 5 or 6 petang sampaila kat umah amik aku n enady...
tgu punye tgu...kul 9 baru sampai...
huhu..sempat gak aku terlena...
mase tu ntah angin ape ntah yg buat aku tersentap kat enady...
muka muncung sedepa la..hahaha..sian enady...

masuk je dalam keta..elok lak aku sembang2 ngan enady...hahaha...
maybe ade anak2 buah dia kot...
aku layan jelah dgn senang hati..walaupun aku mase tu bernafas sampai tak cukup idung...
dengan mulut sekali aku nganga nganga...

dalm kul 11.30 malam sampai Jengka 17...
lpas salam2 semua, terus gedebusss aku baring atas katil n tdooo..zzzzzz....
esoknye, bangun solat Subuh...tdo balik....aku la..enady sembang2 ngan adik badik dia..
hehe..bukan sengaja ek..serius aku tak larat...nak baring je...
sedar2 aku bangun sebab perut aku sakit..
huhu..masuk angin..tak makan lagi...

satu hari yg singkat tu hanya diisi dengan mengutip buah rambutan...
hahaha...
tak baik2 la batuk aku ni...
enady dah warning aku awal2..jgn nk mengada2 makan banyak2...
heheehe..iyolah...dalm hati..pedulik ape..hikhikhik...
aku curik2 gak makan...
sambil kutip sambil makan...
akibatnya.....haaaa..malam tadi terbatuk2 lagi...
tak senang enady nk tdo tau...huhu...
rambutan yang bawak balik dari kampung tu dia suruh bawak semua g opis...
jgn bawak balik umah sebijik pun...
huuuu..sedihnye..bila kna marah macam tu...
kat opis aku curik2 makan jugak..hehehe..sori pa...
dah mmg feveret mama...nak buek camno...
sanggup tu tanggung risiko batuk...hehehe...

korang layan jelah gambo2 pak mertuaku potong pokok rambutan ni..
tu baru 1/4 daripada pokok yg ade tau...

: abah :



Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...