gotong royong kemas rumah

rindunye nak update blog...
sekarang aku kat umah makcik aka ucu kat Port Klang la...mane lagi kan...
macam tak biasa korang ni...hiks=p

banyak nk citer tapi gambar2 dah bertaburan...
kat hp ijai...kat camera aku...nk on tak bleh...sebab battery x cas..
jadiknye aku citer mane yang ade gambr ajelah..

citer pasal honeymoon...
honeymoon aku ditangguhkan...
atas sebab2 tertentu...
takpe, banyak masa lagi kan..

ok...selesai majlis kat Pahang tu...
kitorang mmg la plan nak cuti lama sket kan...
dalam hari rabu pagi la (17 jun 09) nak balik Putrajaya...
tapi disebabkan ijai ade interview pada 16 jun ~ selasa...kat HKL...
jadiknye, terpaksa la kitorang balik ke Putrajaya pd petang isnin tu...
kitorang ni takdelah kejam sangat balik blah camtu je kan...
sebelum balik tu.., kitorang clear2kan mane yg patut..
sapu sapu, basuh2, lap2, susun2...
dah setel semua barulah balik...
sempat gak enady turun ke ladang ngan abah dia kait buah sawit...

bertolak balik ke Puchong...sebab ijai ade kat Puchong...
tdo umah abg gee...
esok pagi nye...kul 6.00 pagi dah gerak ke HKL...
nasibla aku ni penah gak la lalu kat HKL tu..
so, ingatla jalan kan...
dari bukit jalil aku amik jalan ke Sri Petaling...
lalu Sungai Besi n amik Terowong SMART..
sampai la Jalan Tun Razak...
aku dah nampak Perpustakaan negara tu...kira dah betul la jalan tu kan..
hahaha...gabra gak, takut jalan tak jumpa...
aku bukan terer sangat pon jalan KL ni..
yang enady lagila...
serender terus..suh aku yg bawak kete...

dah dah...melalut panjang dah ni...
balik je dr HKL...ptg lepas asar terus balik Putrajaya...
gotong royong ni adalah aktiviti esoknye tau...
***********************

tengok tu....rumput dan lalang dah panjang...
dah macam padi lak aku tengok...
dan macam biasa...kerja potong memotong rumput tu adalah kerja enady...
dia takkan kasik aku buat punye...
merajuklah macam mane pun...

dan inilah hasilnye...bersihkan...

tugas aku...masak masak masak...
basuh baju, sidai baju n lipat baju..
bilik kedua yang telah dikemaskan...
bilik kedua ni kitorang buat bilik untuk solat...
bilik ketiga ni, kitorang jadikkan bilik stor...
segala macam bende ade kat ctu...
dapur yang telah siap di decorate...
tu semua keje enady k...
aku?? langsung tak bagi aku kemas...

ade selish faham skit masa ni...
bayangkanla...enady kemas rumah sampai kul 5.30 pagi...
punyelah dia excited...
aku mmg dah layan dah mimpi indah2...
zzzzzzz...kejap2 aku tersdar sebab dgr bunyi gedegang gedegung...
bunyi orang mengemasla korang...hikhikhik...saspen je...
ok..esoknye...aku nak masakla...
nak carik paper nak buat lapik itu ini bagai kan...
disebabkan enady yg kemas, aku tak tau paper lama tu kat mane...
terjerit2 aku dr dalam tanya enady , mane paper tu...
enady kat luar tgh potong rumput
aku dah muka muncung dah bebel bebel...
sebab kat stor tu, ade banyak bende yg aku nak buang...
sekali tgk dah bersih dah..
maknanye, sampah2 yg aku nk buang tu, pun dia kemas n susun sekalilah..
haiyaaa..manelah aku tak bising...
langsung tak bagi aku kemas...
ok balik pasal paper tu...,
enady dr luar masuk dalam dgn muka penatnye...
carik jugak paper tu..rupanya depan mata aku je..
hahahah...ape lagi, kena sound la..ayat yang menyentap2 jiwa ragaku ini...
terus sentap...aku masak sambil berendam airmata la...
huhu..sedih woo...
last2 enady yang minta maaf balik...
dia cakap maybe, tgh penat kan...
tempreture naik tinggi...
nasib baik aku ni pemaaf orangnye...hahaha..nak jugak puji diri sendiri...

oklah..dah panjang bebeno aku citer itu ini...
nanti sambung lagi...
tata...

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...