MAS Roadshow

semalam ade MAS Roadshow...
kul 11.00 pagi kat Aras G..
best la...sebab ade kiosk yang menawarkan percutian2 yang menarik
dan murah...
ramai jugak yg turun...
sampai berdiri2 kat belakang tu...
yg rasmikan event tu Senator datuk dr, Awang Adek Husin...
Timbalan Menteri Kewangan ke II..

aku citerla sket ek pasal MAS ni...
sebuah syarikat penerbangan terbesar di Malaysia...
syarikat GLC..means Goverment Link Company..
semi goverment la...istilah tepat badan berkanun..
mempunyai 2 anak syarikat...
fireflyz n MASwings...
MASwings ni baru semalam aku tau...
ia hanya beroperasi di Sabah dan Sarawak sahaja..
MAS airlines ~ yg biasa kita tgk tu kan, tu lebih kpd seantero dunia..
Firefyz ~ kawasan serantau...asia la..

oh ye Chairman dia Melayu ye...
Tan Sri Dr. Mohd. Munir Bin Abdul Majid
very friendly..

segmen paling best..lucky draw...
best woo...
aku tak dapat taruk nama kat dalam kotak tu sebab kadnye dah habis...
so, meraikan kawan2 yang berjaya aje...
bukan main2 tau lucky draw nye..
tiket flight tu...
yang aku ingat...ade tiket g MULU, Sarawak
Padang, Indonesia
Batam, Indonesia
Perth, Australia
London, UK
Paris
Bali
Medan
Singapore
gile la...mmg best...aku terkilan gile2 sebab turun lambat...

dan yg menang tiket tu kebanyakkannye bukan pegawai2 atasan tau...
banyak yang dari Bahagian Admin...
yakni bahagian aku la..
yg jawatannye hanya...
pembantu am pejabat..dpt pegi Perth
Driver ...pegi Paris
PA...g Bali
macam2 la..
tu yg aku ingat la...

lpas majlis tu habis...
ade sesi makan2 plak...
makanan dia MAS provide sekali...
so, terasa la mcm makan di awan biru...
ooo..mcm ni makanan dalam flight...huhu..
sempat aku ciplak sudu n garpu...
sebab ade lambang MAS
eh bukan ciplak tau...tapi aku amik la yg bekas aku makan tu..
lap2 ngan tisu...bawak naik atas..coverla kan..
hahaha..ye...aku teruja...
kate pon tak pnah naik kan...hikhikhik..
n last...ni je yg aku dapat...
note book...
jadilaaaa...kan...


Post a Comment

Girl's Trip : Pulau Perhentian Part 1

Hai hai hai uolls... Lama sangatttt tertangguh entry ni... ahkak busy dik non. Busy macam-macam hal lah. Hari ni baru dapat bukak folde...