Nasi Bamboo Sungai Klah

Lamaaaa dah mengidam Nasi Bamboo ni... Padahal kalau balik kampung Perak memang lalu kat sini. Tapi selalu tutup dah. Dia bukak pukul 10.30 pagi sampai kul 6 petang. Ate nye selalu balik kampung malam atau petang, 2 jam perjalanan, mmg dah tutup la restorannya.

Kali ni masa nak g amik anak-anak dah habis cuti sekolah hari tu, dah plan n bagitau kat Enady, nak makan kat sini, jadi kita kena gerak sekian-sekian waktu... cam biasa, dia okeykan je.


Aku sampai dalam kul 11 pagi. orang dah ramai. meja penuh dan orang ramai beratur. Tapi yang bagusnya kat sini, orang dah habis makan, memang akan bangun dan deme xde biarkan orang tertunggu2 meja tu. Pastu yang beratur nak amik makanan pun, laju je barisannya. takde la berejam menunggu Q.


Aku amik lauk yang betul-betul terliur. Ikutkan semuanya aku terliur hahaha... Tapi memikirkan tukang makan tak ramai, so kita amik makanan yg betul2 kampung la dan susah nak masak. =p Dani n Zara xde, kurang meriah time makan tu. Deme dah kuat makan.



Menikmati betul lauk-pauk dia. Sedapppp hingga menjilat jari. Terutamanya sambal bilis tempoyak tu.. aduhaiii dapnyaaaa... hari ni puasa, petang kang nak buat la. Tempoyak ada lagi tu kat rumah. Pastu aku amik lauk daging salai masak lemak. Pun perghhhh sedap. Tekak aku lah kan. Tekak orang lain tatau.. haha



Kerang rebus... nyumssss sangat. hahaha padahal rebus je pun. Sebab kat rumah xde penggemar kerang dan kerang dah mahal. =p, maka xdela aku rajin nak beli kerang. Suap Iman makan pun terkujat2 dia luahkan balik.. :D



Apentah nama ni, Pais nasi kot. Sedappp gak, teringat pais pekasam mak uda...



Harga makanan dia pun okey la.. berbaloi-baloi.






♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur Izzara Dania ♥ Nur Iman Dania ♥

1 comment:

dalisha said...

pernah jugak makan dekat sini. alhamdulillah sedap..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...