Gula Putih Penyebab Utama Kanser ?


Time sihat, happy je. Siap upload gambar bangga dengan saiz badan berkali ganda, lepas tu letak status ‘’Ya, aku gemuk. Ada aku kisah apa kau nak kata?’.. aduii.. Jangan cam tu kak, bahaya! Kena la kisah sebab badan kita ni bukan kita punya, Allah bagi pinjam je. Benda yang dipinjam, kena la pulang balik dengan sempurna. Betul?



Kanser sekarang ni tak mengenal usia. Gaya hidup yang tidak sihat serta diet merupakan penyumbang utama. Kajian menunjukkan 1/3 dari semua jenis kanser sangat berkait rapat dengan pemakanan kita!

Kenapa Kanser berlaku?


Kanser ni satu perkara yang sangat kompleks. Ia bermula dari DNA sel yang rosak dan menyebabkan ia membesar tanpa kawalan dan mengganggu sel-sel lain.

Senang kata macam ni, analogi DNA kita ni macam computer juga, dia ada kod tertentu untuk kawal on, off, program etc. Tapi bila computer dah kena virus, semua system hang. Keluar la ntah macam-macam nombor-nombor yang kita pun tak boleh nak baca.

DNA ni pun computer dalam badan kita, bila rosak sistem, dia mula la hasilkan ntah apa-apa protein pelik yang menyebabkan sel tu boleh membesar, merebak dan menggangu sistem yang lain. Mula di ovari, tapi lepas tu merebak ke tempat lain seperti hati, paru-paru, otak, tulang dan mana-mana yang dia suka.

Persoalannya?

Apa yang menyebabkan DNA kita boleh rosak?


Kata kunci di sini ialah ‘INFLAMMASI’ atau ‘KERADANGAN’.

Apa benda tu?

Contohnya ada kena gigit dengan semut api . Perasankan tempat tu akan jadi merah, gatal, bengkak dan sakit. Itu la inflammasi atau radang.

Ia adalah satu tindakbalas sistem badan semulajadi kita terhadap pelbagai anasir luaran dan dalaman yang mengganggu badan kita contoh macam – luka, toksin, stress, cedera, . Ia adalah satu protective mechanism atau respons sistem imun yang normal untuk membaikpulih badan kita.

So, apa yang bahayanya?


Bahayanya kalu inflammasi ni berlaku secara berterusan dan keadaan ‘senyap’ atau tidak kita sedari. Chronic inflammation yang paling merbahaya, The Silent Killer!

Contoh ‘perosak senyap’ yang menyebabkan inflammasi kronik dan merosakkan DNA sel adalah :

1. Stress yang kronik – beban kerja, boss, stress dengan suami, anak-anak etc.

2. Makanan yang tidak sihat - mengandungi banyak pengawet, kimia, kalori berlebihan.

3. Gaya hidup yang tak aktif – banyak duduk dari bergerak

4. Merokok

5. Toksik – dari pencemaran air, udara dan pelbagai ubat-ubatan, supplements yang tidak mempunyai ujian klinikal, kosmetik yang mengandungi racun tersembunyi.

6. Obesiti - sel lemak adalah 'inflammatory organ'

7. Jangkitan kuman – terutamanya ‘recurrent infection’.

8. Alkohol


Inflammasi kronik akan merosakkan kestabilan DNA dan menyebabkan sel membiak dan merebak tanpa kawalan.

Sel kanser sekarang ni semakin ‘pandai’ dan resistant terhadap rawatan. Lebih cerdik dan bijak kerana Ia mampu membentuk saluran darah baru (Angiogenesis) untuk supply lebih banyak oksigen dan nutrient ‘makanan’ yang diperlukan untuk dia membesar.

Dan dalam approach atau pendekatan baru untuk mengawal dan membunuh sel kanser ini ialah kita perlu fokus atau attack kepada saluran darah yang mengalir kepada sel kanser tersebut – STOP pembentukan saluran darah baru dan hentikan semua nutrient yang menyumbang kepada 'kegemukkannya'.

Kita bukan hanya target pada sel kanser tapi pada akar umbinya! Hentikan semua supply oksigen dan makanan untuk dia dan koloninya, dan biarkan mereka terbantut pertumbuhannya!

Dan tahukan anda bahawa GULA adalah makanan kegemaran sel-sel kanser?Taking sugar means you are FEEDING your cancer cells!


Kajian menunjukkan dalam sel badan badan manusia mempunyai microtumour yang tidak dapat dikesan secara klinikal. Samada ia akan aktif atau tidak – bergantung pada diri seseorang itu, gaya hidup, diet dan pelbagai faktor yang menyumbang kepada keradangan atau inflammasi yang kita bincangkan sebelum ini.

Gaya hidup kita, pemakanan kita semuanya menyumbang samada mikrotumour itu akan aktif atau dorman. We have a choice and it can be prevented!

Dalam pendekatan Nutrition therapy – kita fokus untuk pada berikan natural ‘anti-canser phytochemical’ melalui diet harian setiap hari. Walau sedikit, tapi setiap hari ia akan memberi impak fdalam jangka masa panjang. Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah kumpulan makanan yang mempunyai banyak bahan yang mempunyai sifat anti-kanser ini.



Apa yang patut kita buat untuk cegah kanser?





Vitamin yang dicadangkan untuk kita Makin Sihat dan elak Kanser dari awal




Salah satu daripada kandungan utama dalam Vivix adalah resveratrol yang telah terbukti dalam banyak kajian saintifik boleh membantu mencegah dan merawat kanser.

Antara kajian saintifik yang membuktikan keberkesanan resveratrol melawan kanser:
Kajian dalam Annals of The New York Academy of Sciences pada tahun 2011 melaporkan beberapa kajian awal menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti kanser.

Kajian yang diterbitkan oleh FACEB jurnal pada October 2011 menunjukkan resveratrol berjaya menghalang sel kanser payu dara daripada membesar.

Kajian yang dibuat oleh University of Nebraska pada tahun 2008 mendapati resveratrol berjaya menghalang estrogen daripada bertindak balas dengan DNA dan menyebabkan kanser payu dara.

Kajian yang dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinogenic yang boleh menghalang sel normal menjadi sel kanser.

Kajian yang dibuat oleh University of Kansas pada tahun 2012 menunjukkan resveratrol boleh membantu menghalang kanser prostate daripada membesar.


BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MERAWAT KANSER?


Vivix membantu merawat kanser dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan Vivix, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan Vivix walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat Vivix sangatlah banyak.







Perlu diingatkan VIVIX bukan ubat tetapi vitamin. Ini bermakna makan VIVIX bukan bermakna anda tidak perlu buat kimo. Stop kimo atau tidak bergantung kepada pemeriksaan Doktor Pakar. VIVIX adalah vitamin yang bantu kuatkan sel sel sihat supaya boleh lawan sendiri sel sel kanser. Vitamin adalah makanan tambahanan yang support supaya badan kita sendiri boleh melawan penyakit. 


Kenapa tidak makan sahaja makanan berkhasiat? 


Makanan berkhasiat seperti sayur, buah adalah wajib. Vitamin kita tambah supaya lebih lengkap nutrisi dalam badan. Cuma bayangkan badan lemah akibat kimo. Boleh ke pesakit kanser makan buah, sayur secukupnya. Dan kalau makan adakah ianya cukup keperluan? 




Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1 Terus Beli Tanpa Melalui Pengedar. Terus Melalui Shaklee 

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2 Melalui Pengedar Sah. Dapat Konsultasi dan dapat Discount lagi


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Putrajaya, Cyberjaya, Bangi,  .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Putrajaya, Cyberjaya, Bangi.

AnaLyana
Email: anacomey_84@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 018-2244135
COD Area: Putrajaya, Cyberjaya, Bangi




♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur Izzara Dania ♥ Nur Iman Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...