Monday, June 1, 2015

Pelam Muda


Hoiyyy kecorr ailio hoyyy tengok pelam ni...

Mekasih la Cik Jue aka jiran selang sebuah rumah yang sudi bagi aku pelam telur ni...

Bau diaaa..perghhhh!

Sila sengih pada sape2 yang suka makan pelam muda ni... Tak kirala tengah mengandung ke tak mengandung ke... Kiranya favourite all the time la... 

Ok, boleh geng! :)

Kat laman rumah sendiri takde, kebun orang belakang umah ni pun takde. Kalau ada, mesti tuan dia dah amik dulu... amikla amikla amikla...hahaha... =p

Ayah, jom la kita tanam pokok pelamm...

Dulu ada kat tepi jalan nun. Tapi sebabkan pokok tu tepi jalan... buah tu jadi cam tak elok.. hitam- luarnya... dalam busuk la... Sempat gakla merasa buah dia dulu... Pastu ayah dah tebang sebab asyik tumbang je...

Eh, lupa kat sebelah garaj ayah tu ada pokok pelam lagi satu. Lupa nak tengok berbuah ke tidak...


Dani n Zara tumpang la main jap kat lama umah Cikju ni.. syokkk luasss... senang hati budak2 ni main...


Sian Zara kena tolak abang.... Si abang taknak turun lak tu... pastu bila Zara dah penat tolak... Dani ngamuk2 suh tolak... hahaha...

Zara tolong mama kutip buah pelam ni...



No comments: