Testimoni : GLA + Alfafa


Ini mak aku. Hehe.. Ibu makan produk Shaklee dulu daripada aku. Mula-mula Ibu amik set optimum health tu. Ibu beli ngan anak kawan ayah. Aku pun tak tau Ibu dah consume Shaklee lama dah. Camne leh terbocor rahsia Ibu kekal cergas? Hehe.. 

Masa aku pantang hari tu Ibu nampak aku order online set breastfeeding. Aku citer lah bagai kan pasal produk Shaklee ni. Tup tup Ibu cakap, Ibu dah lama makan Shaklee. Pastu Ibu g dapur tunjuk trial pack Set Health Optimum tu. Tapi tak habis pun. Tak lalu nak telan katanya..:)

Ibu tanya produk untuk hilangkan jeragat ada tak? Masa tu aku zero pasal Shaklee. Yang aku tau bab vitamin untuk breastfeeding je. Yang lain-lain aku tak tau. Dah Ibu tanya macam tu, tambah-tambah lak aku ada baca dalam group FB untuk pengguna Shaklee, so, aku baca-baca kat situ. Aku gali balik segala photos n files. Jumpa lah macam-macam. Belum cuba lagi Shaklee lagi aku dah excited. (Masa tu tak terfikir pun nak jadi Distributor).



Aku baca baca dan baca. Jumpa lah ngan GLA ni. Antara kebaikan GLA ni adalah :

- membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
- membantu meningkatkan kesuburan
- melegakan PMS (sindrom pra haid)
- membantu dalam menangani menapous
- menguatkan kuku dan rambut
- menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
- menghilangkan jeragat
- membantu menangani ekzema
- melegakan simptom akibat artritis reumatiod
- mengandungi Vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
- menguatkan imuniti tubuh
- memperlahankan proses penuaan
- mengurangkan blood-cot yang menyebabkan serangan jantung
- mengawal kencing manis dan darah tinggi
- mengawal kolestrol
- untuk fungsi saraf

Banyakkan kebaikan dia. All in one! Aku nampak ada untuk hilangkan jeragat ngan kawal darah tinggi tu yang terus aku suggest kat Ibu. Ibu pun beli dua botol. Ibu start makan GLA masa first puasa hari tu. 2 biji sehari. Pagi dan malam. Now, dah habis. Hehe, nak repeat order lagi tu..

Perubahan kat Ibu, baru ni Ibu datang KL masa hantar Kakyang masuk UiTM Shah Alam last week, aku tengok muka Ibu dah lain. Kedut-kedut dah kurang. Kulit muka nampak tegang. Jeragat takde. Wah! Hebatlah penangan GLA!. Terus aku mintak Ibu posing jap nak amik gambar muka. Thanks Ibu.

Selain GLA, Ibu consume Alfafa juga. Balik cuti raya hari tu Ibu tanya, Long, untuk kurus ada tak? Haha, Ibu dah kuruslah, buat apa nak kurus-kurus sangat. Tapi Ibu tanya tu lebih kepada nak lawas bila membuang. Aku suggestkan Alfafa. Alfafa juga fungsinya untuk detox. Membuang lebihan-lebihan lemak yang tak perlu. Dah sebulan lah Ibu makan Alfafa, Ibu cakap lawas je bila membuang. Badan pun rasa ringan.


Antara kelebihan Alfafa :

- Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia
- Bagus diambil oleh ibu-ibu menyusu untuk merangsang penghasilan susu ibu (milk booster)
- membantu perkumuhan jadi lawas
- membantu membuang angin dalam badan
- termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan
- melegakan sakit sendi dan belakang
- menghilangkan kelesuan dan tekanan
- memberi rasa sensasi sejuk (alfafa shaklee mengandungi minyak peppermint)
- memberi kelegaan semasa haid
- mencuci usu bagi membuang toksik dalam badan
- merawat masalah keputihan bagi wanita
- banyak lagi kalau nak disenaraikan...

Amaran : Alfafa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE.

Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. Lebih banyak alfalfa kita makan, lebih banyak air yang perlu kita minum. Walaupun alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yang kaya dengan micro nutrient namun ia tidak mempunyai sukatan khas yang memenuhi keperluan badan kita. 


Untuk ibu yang menyusukan bayi pula, alfalfa merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Ianya bergantung kepada keperluan badan si ibu. 

Harga Shaklee Alfalfa (330 tab) ialah RM53.75 (WM), RM56.25 (Sabah & Sarawak). Manakala Shaklee Alfalfa (700 tab) ialah RM97.50(WM), RM102.50 (Sabah & Sarawak).


Harga GLA Complex (60 tab) ialah RM91.25 (WM), RM95.00 (Sabah & Sarawak)

PM aku untuk dapatkan harga istimewa! 

♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

Anonymous said...

salam.. saya nak try GLA Complex ..bole bg details tak ..
email : khodijah.zakaria@yahoo.com

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...