Thursday, August 9, 2012

Satu baju dah muat..


Alhamdulillah...satu baju kurung zaman sebelum kahwin dulu dah muat..Yeay! Ni yang buat aku lagi sayang kat Shaklee ni..:)

Bermula kisahnya satu sahur tu, aku terbangun lambat tapi masih sempat la nak minum secawan milo n makan kurma 3 biji. Nak iron baju mmg dah tak sempat sebab dua-dua anak tu dah bangun.. Sekali sarung je baju yang tak payah iron. Baju yang kat dalam gambar tu lah...

Eh, dah muat!

Sejak mengandungkan Dani lagi baju tu tergantung je kat dalam almari. tahun 2009 kalau tak silap. Akhirnya dah boleh pakai balik..

Walaupun tak nampak kurus mana aku sekarang ni tapi perubahan yang sikit makin buat aku bersemangat nak kurus lagi..Nak kata aku jaga makan, tak jugak sebab ibu menyusu ni asyiklah lapar..aku makan je apa yang aku rasa nak makan. Kadang-kadang tu sampai tersandar kekenyangan lepas berbuka tu.

Aku cuma amalkan makan Herb-Lax plus Lecithin. Herb-Lax ni suplemen yang hanya makan 1 atau 2 kali seminggu. Lepas makan tu, ko akan rasa sakit perut yang mild je untuk melawas apa yang tak perlu dalam badan. Rasa ringan perut bila keluar semua-semua yang tak perlu tu..




Kenapa perlu mencuci usus?
Ia perlu demi mengelakkan gangguan kepada sistem pencernaan, mengelakkan gangguan sistem peredaran darah dan sistem pertahanan badan.

Apakah yang berlaku apabila sistem pencernaan terganggu?
Sistem pencernaan sangat penting demi menyahkan toksin dari tubuh badan. Jika ia tidak dapat berlaku dengan baik maka ia akan mengundang penyakit seperti



  • masalah kulit
  • gangguan pada buah pinggang
  • mulut dan nafas berbau
  • sesak dada
  • angin ahmar
  • wajah nampak tua
  • kembung perut dan 
  • daya imun yang lemah.
Terutama mereka yang mengamalkan makan vitamin pemecah lemak seperti Omega dan Lecitin sangat perlu mengambil Herb Lax demi memastikan lemak2 yang disingkirkan dapat dibuang dengan baik melalui proses penyahtinjaan.

Siapa yang sesuai makan Herb Lax?*
Lelaki dan Wanita
Mereka yang dalam proses pembuangan lemak
Mereka yang ada masalah pencernaan
Mereka yang menyusu anak.
Mereka yang ingin menjaga kesihatan usus terutamanya.



Lagi satu aku amalkan makan Lecithin. Untuk proses pembakaran lemak.



Kegunaannya;
PALING UTAMA
  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL)
  • Membantu kawal paras triglycerides
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol
PENTING UNTUK FUNGSI OTAK (untuk pelajar sekolah dan universiti)
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak – berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb
  • Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin
  • Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
UNTUK KAUM TUA
  • Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua
  • Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb
UNTUK PENGHADAMAN
  • Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman
UNTUK SEL
  • Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel
  • Choline & lecitin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita
UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
  • Fungsi utama lecitin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
Kepada mereka yang nak kuruskan badan, atau kepada mereka yang banyak menggunakan otak (student contohnya), amatlah digalakkan mengambil Lecithin ni sebagai makanan tambahan.
Cara makan :
Untuk mereka yang nak turunkan berat badan digalakkan ambil lecithin 2 biji setiap kali sebelum atau selepas sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Maknanya sehari 6 biji. Tetapi kalau untuk otak boleh juga makan sebiji sehari sahaja.


PM me untuk detail dan harga istimewa! :)
________________________________

Ana Lyana
Shaklee Independent Distributor [ ID : 894161 ]
Hp | 0182244135
anacomey_84@yahoo.com
FB : Ana Lyana


Disclaimer #1  Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments: