Skip to main content

Dani 21 bulan


Assalamualaikum kesayangan mama n papa..:)

Seronok ye duduk kampung.. Bahagia mama ngan papa bila tengok gambar-gambar Dani kat facebook Maksu. Terima kasih Maksu..

Selamat ulang bulan yang ke 21 sayang.. 11 Disember 2011 .. Kamu dah 1 tahun 9 bulan.. Sangat pantas masa berlalu.. Sedar tak sedar, dah nak dapat adik dah ye..Hehe. sian dia, genap umur 2 tahun mama ngan papa bagi Dani hadiah adik ye..:) Takpelah kan.. Adik Dani jugak kan.. Nanti Dani leh main-main ngan dia.. Takdelah Dani boring asyik-asyik kena main sorang-sorang kan.. Nanti main sama-sama k.. jangan gaduh-gaduh.. Mama sayang anak-anak mama..Sayang dunia akhirat..


Syukur alhamdulillah... Dani dah semakin sihat.. 5 hari mama ngan papa tak lena tidur. Dok mengenangkan Dani yang demam, batuk dan selsema kat sana.. Demam rindu mama ngan papa ke? Maafkan mama ye ari tu, mama tinggalkan Dani.. Mama terpaksa sayang.. Mesti Dani tercari-cari mama kan? Mesti Dani pelikkan kenapa malam tu mama naik kereta, sedangkan Dani kena dukung ngan Nenek kan? Mama takleh lupa pandangan Dani tu.. Kalau boleh masa diundur, mama taknak tinggalkan Dani dalam keadaan macam tu. Biarlah Dani tidur tanpa melihat mama pergi.. Mungkin mama tak rasa bersalah sangat.. Menyesal mama kejutkan Dani malam tu..


Terima kasih kat Nenek ngan Aki Dani... Mama berterima kasih sangat-sangat kerana menjaga Dani sebaik yang mungkin. Mama tak mampu nak membalas jasa-jasa mereka. Tapi mama janji, mama akan lakukan yang terbaik selagi terdaya.. Sepatutnya mama ngan papa berada ngan Dani masa Dani demam. Tapi mama takde.. Kalau mama ada sayap, dah lama mama terbang sayang..:(


Dani jangan nakal-nakal ye sayang.. Jangan susahkan Nenek ngan Aki.. Kami semua sayang Dani.. Hujung bulan nanti mama ngan papa datang bawak Dani balik sini ok.. Duduk ngan mama n papa 2 bulan, lepas tu adik Dania keluar, kita duduk balik ngan Nenek n Aki 3 bulan ok..:)

Dani budak baik kan... Bulan depan nak masuk school dah.. Harap-harap Dani dapat sesuaikan diri.. Ramai kawan kat sana.. Dani kan suka berkawan kan..:)

Ntah kenapa malam ni mama sayu sangat sangat.. Mama rindu Dani...Wahai angin, sampaikan salam rinduku kepada mereka di sana...T_T



♥ mama Muhammad Dani Emir ♥
1 comment

Popular posts from this blog

Tips hapuskan ulat gonggok

Salam alaik,

Saudara Abdul Aziz dari Kelantan bertanya bagaimana cara nak kurangkan populasi Ulat Gonggok di rumahnya. Saya rasa mungkin ada sarangnya di tanah berdekatan.

Biar kita kenal dulu makhluk alam yang bernama Ulat Gonggok:
1. Umur Nyawa : 5 tahun ( kalau cukup makan )
2. Jumlah sekali bertelur : 200 hingga 300 butir
3. Banyaknya kaki : dalam 400
4. Bahaya tak : tak berbahaya kecuali kepada yang ada alergi
5. Kumpulan Kehidupan : arthropoda anak beranak ketam ( bukan serangga )
6. Tempat ia paling minat buat sarang : TEMPAT LEMBAB
7. Makanan Utama : DAUN-DAUN dan DAHAN-DAHAN reput
8. Kenapa ia masuk rumah : CARI TEMPAT BERTEDUH jika hujan lebat sangat
9. Boleh ke bersarang kat rumah : Selagi ada makanan dan kelembapan seperti di belakang almari, lubang-lubang tepi sinki dapur, tempat longgokan kertas atau pakaian yang lembab.

Bila kita kenal Ulat Gonggok, kita dah boleh kurangkan jumlahnya:

1. Dalam rumah :
>> cari tempat lembab dan punca lembab. Kalau sebabnya air menitis dari paip…

Tanda-tanda nak bersalin

sumber dari : here

Apakah tanda-tanda hampir bersalin? Tanda-tanda bersalin berbeza bagi kebanyakan wanita.

Bayi turun ke bawah

Perut menjadi ringan sekitar dua minggu sebelum kelahiran kerana kepala bayi sudah pun 'turun' ke dalam kawasan rangka tulang pelvis. Anda mungkin terasa:
sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencingsakit perut, memulaskerap buang air besarkerap terkentut

Keluar lendir pekat atau keluar darah bercampur lendirLendir pekat seperti gam lekang dari laluan pintu rahim apabila pintu rahim mula menipis.Lendir bercampur darah pula keluar apabila pintu rahim mula membuka. Boleh berlaku beberapa jam atau beberapa hari sebelum bersalin. Segera ke hospital.Sakit belakang
Bayi beralih dan menekan tulang belakang anda.
Untuk mengurangkan sakit belakang anda, posisikan diri anda seperti merangkak (tapi jangan merangkak ke depan!), dan angkat atau tinggikan badan anda ke atas, tunggu kiraan 5 dan re…

Panduan Nak Daftar Anak Ke Tadika MAIWP

MAIWP - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
Tadika ni agak famous jugak di kawasan Putrajaya. Selain daripada silibus nya yang islamik, transit sampai petang, yuran bulanannya yang agak mampu bayar jugak menjadi pilihan bagi golongan pertengahan di Putrajaya ni. Yuran murah tu bonus.. :)
Ingat lagi tahun lepas mencarik dan pening nak buat pilihan nak sekolahkan Dani ni. Akhirnya sekolah ni menjadi pilihan bagi aku n husband. Dah isi borang bagai tapi lupa nak hantar. Nama Dani tercicir. Frust menonggeng aku. Then decide nak hantar dia ke sekolah tadika KEMAS kat Ayer Hitam. Dah register bagai. Tengah beli baju sekolah kat Serdang, dapat whatsapp yang Dani dapat sekolah kat Tadika Al-Hidayah MAIWP kat Presint 9.
Alhamdulillah... Sadis kalau diingat2 balik... :) 
Ada aku kisahkan dalam blog ni dulu... http://honeysour00.blogspot.com/2015/01/tadika-islam-maiwp-al-hidayah-presint-9.html
Tahun depan Dani 6 tahun, aku nak continue je dia sekolah kat situ. Habiskan segala-gala yang dia d…